Ga naar inhoud

Ontstoken oog?


Melissa_92

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ging net even bij m'n konijntjes kijken en schrok me rot. 1 konijn zat helemaal ineengedoken in het binnenhok met haar oog dicht. Wanneer ik haar aai houdt ze haar hoofd ook een beetje scheef. Na een tijdje observeren zag ik zat ze af en toe haar oog wel open doet. Kan niet goed zien hoe dit er uit ziet maar het is wel wat nattig en roze randjes om het oog..

Vanochtend toen ik ze eten gaf is me helemaal niks opgevallen.. Ze kwam gewoon naar beneden om te eten en deed niet raar.

Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb ook 2 foto's gemaakt hoop jullie daar iets op kunnen zien.

2zybyh2.jpg

smap6w.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het niet vertrouwt inderdaad naar de dierenarts gaan, vandaag nog. Eerlijk gezegd ziet het er niet zo goed uit, het lijkt of ze pijn heeft maar het blijft een foto natuurlijk.

Mijn ram had een paar weken terug ook dat hij ineens zijn ogen dicht hield, 1 kant erger dan de andere. Ik dacht nog: zit hij nou slapend te eten. Ik mocht er gewoon aan komen maar kon het niet open krijgen. Ik ben het gaan schoonmaken met afgekoeld gekookt water en de volgende dag hield hij zijn oogje weer zelf open en was er niets meer te zien. Ik denk dat er een vuiltje ofzo in gezeten heeft. Maar mijn konijn was niet lusteloos, zat niet ineengedoken en at gewoon prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is niet ingeënt. Ze eet en drinkt wel gewoon. En eet ook wel snoepjes. Heb het oogje al even proberen schoon te maken met afgekoeld gekookt water, lukt niet heel goed want ze is een beetje schuw (altijd al geweest). Maar tet oogje is nu wel wat vaker open en ziet er wel al iets beter uit. Ook zat ze net alweer beneden in het hok een wortel te eten.

Ik ben heel benieuwd hoe het er morgen uit ziet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze niet ingeënt is dan hoop ik heel erg voor je dat het een gewone oogontsteking is maar ook die moet behandeld worden voordat er oogbeschadiging optreedt. Ik zou morgenochtend wel even met haar langs de dierenarts gaan.

Als je andere konijnen ook niet ingeënt zijn zou ik ze even heel goed in de gaten houden allemaal, die roze randjes rond de ogen zijn gezwollen oogleden en dat zie je ook bij Myxomatose.

Maar laten we hopen op een oogontsteking die met een zalfje snel weer over is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .