Ga naar inhoud

hij beet me :O


xDeesj

Aanbevolen berichten

Hoi,

weer een bericht van mij.. maar ik maakte me direct erg zorgen over wat er net gebeurde:

ik wilde mijn ram van 3 maand oud, eten geven. daarvoor moest ik zijn bakje natuurlijk pakken. maar hij beet me!

als ik zijn hok open doe, stormt ie altijd er op af. ik dacht dan dat doet ie uit nieuwsgierigheid en een beetje dominantie, maar dan bleef ie wel op afstand kijken. nu hoorde ik 'm echter grommen of wat voor geluid het dan ook was, en hij beet me !

ik ben hier behoorlijk van geschrokken, ik heb gedaan wat jullie zeiden: gil / schreeuw zodat ie merkt dat het pijn doet..

maar ik wil niet dat ie dit gedrag gaat vertonen! het is een franse hangoor, nu al 3.4 kilo.. en als hij straks nog groter / zwaarder word.. ik wil niet dat ik bang voor hem ga worden :O

en om te bekennen, schrik ik natuurlijk al als ie zo aan komt stormen.

ik heb hem al 6 weken of zo dus het is ook niet van nieuwigheid of dat ie moet wennen.. ik heb andere forums opgezocht over bijten maar dan was dit vaak wel het geval.

het enige is dat ik m gister mee genomen heb naar de dierenarts.. daar heeft ie n prikje gehad, alleen geplast de heenweg maar verder niks gebeurd onderweg... bij terugkomst heb ik hem meteen in zijn eigen hok gezet om bij te komen.

wat moet ik nu doen? hij was zo tam.. ik wil niet dat ik later niet eens meer bij m kan komen :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je niet te druk maken om een beet. Misschien zit hij al een beetje in de puberteit, of was hij nog gestresst van gisteren. Toen ik mijn vlaamse reus net had moest hij altijd 3 tot 4 dagen bijkomen van een ritje dierenarts. Agressie op zijn voerbak heeft hij ook altijd gehad net zoals zijn vriendin. Vanaf dat ze samen zitten hebben ze er allebei geen last meer van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt als bak of hoknijd. Dat is inderdaad vaak op te lossen met of een grotere ruimte, maar hij zit best groot bij jou dacht ik, of inderdaad een vriendinnetje, maar dat staat ook op de planning toch?

Maak je maar niet te druk, als hij straks in al zijn basisbehoeften voorzien is zal hij het vast niet meer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me idd niet voorstellen dat het aan de ruimte ligt.. hij zat nu net in zijn ren en heeft gewoon lief uit mn hand gegeten mja je houdt het nu toch in de gaten..

ik hoop idd dat het dan misschien toch aan stress van gister nog lag..

en ja over anderhalf maand ga ik hem proberen te koppelen! :) ik wil ze dan als neutraal gebied allebei voor het eerst op het gras zetten, ze zijn al wel redelijk gewent aan gras eten. maar goed, die vragen ga ik dan allemaal stellen ;)

thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het vast overgaat als hij gekoppeld is!

Misschien is het voor jezelf goed om regelmatig bij hem te gaan zitten, in de ren of voor het hok.

Dan gaat je angst (die je nu misschien toch wel een beetje hebt), misschien weer over. En je konijn leert jouw beter kennen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij je angst laat voelen zal hij vaker bijten,

Dit voelen ze aan. Ik weet dat het heel moeilijk is omdat je onbewust toch angst blijft houden... Maar je moet proberen hem weer te vertrouwen en er niet vanuit te gaan dat hij het opzettelijk doet om je pijn te doen.

Hier ook een vent die aanvalt met eten , op mijn hand wel te verstaan.

Wat je kan doen is hem afleiden, ik gooi vaak klein beetje science aan de andere kant van het hok zodat hij daar al gaat zitten eten, dan pak ik snel het bakje en zet ik het gevuld terug. En dan is het goed,

Misschien dat eens proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ook 1 waar ik eerst moet afleiden om het bakje te pakken anders vliegt ze op me hand af maar daar heb ik wat op ik doe eerst de ren los gaat ze de kamer in en kan ik rustig voer pakken maar marley weet dat dus die word gek en springt en rent heen en weer :P zo vanm schiet eens op hup hup hup:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke bedankt dat jullie je ervaring delen :) punt is.. ik wil niet dat mijn konijn zo word :O en ik hoop dat ik dit kan voorkomen. ik ben nu ook niet echt bang meer of zo, het gaat steeds wel goed, ook al heb ik wel het idee dat hij me goed in de gaten houd xD ik laat 'm iig wel merken dat ik er niet van gediend ben.. maar goed, zolang ie maar niet echt vals word is het niet een heel groot probleem.

x'

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die van mij zit buiten in een hok bij de voordeur xD ik heb ook altijd t idee dat ie alles doet om mijn aandacht te krijgen, heen en weer springen, voerbak om gooien xD hoop kabaal maken zegmaar! en idd nog altijd wanneer ik het deurtje open doe komt ie aanstormen. ik probeer nu steeds maar in te schatten wat ie wil, maar net ging ie er overduidelijk eens voor zitten om lekker geaaid te worden. Het hok is op (voor mij) middelhoogte dus we kunnen op deze manier fijn samen knuffelen zonder dat ik m op hoef te pakken :) hij maakt dan ook altijd zo'n knarsend geluid xD

maar ik kwam nu al weer dat grommen tegen in een ander forum.. ik schrik hier van :o maar anderen kijken hier blijkbaar niet erg van op? ... ik wil gwn dat mn mannetje lekker tam blijft :|

ik hoop dat t intimiderende gedrag wat minder word als ie gecastreerd is (zo komt het af en toe over, intimiderend gedrag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt met valse konijnen vind ik altijd; Valse konijnen bestaan niet, die worden vals gemaakt.

Als jij bijv. je konijn een tik verkoopt als hij bijt zal hij alleen maar valser worden. Ik beschuldig je er niet van dat je het doet, het is een voorbeeld . Wil dat wel even duidelijk maken ;)

Krijgt hij ook een vriendinnetje? Dit kan natuurlijk ook helpen.

En het kan inderdaad zijn dat het na castratie overgaat, maar ga hier niet 100% vanuit, want als het dan niet zo is kan het heel erg tegen gaan vallen. Wat je kan doen is een reservebakje aanschaffen. Zodat je het bakje kan vullen voordat je het in het hok zet, zo hoef je zijn bakje niet weg te pakken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou zijn vriendinnetje ziet ie alleen als ie in de ren zit, niet in zijn hok..(zijn apart) misschien dat ie die frustraties meeneemt, zou kunnen.. moet ook er bij zeggen dat hij zich niet raar gedraagt of zo voor het gaas, niet dat ie er perse door heen moet om naar haar te gaan ofzo.. hij snuffelt even en dan ist weer goed..

maar als dit het geval is, dan hoop ik dat het straks dus over gaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zou wat wezen als mn konijn me dood wilde hebben xD dan moet ik het wel erg bont maken denk ik :P maar is het dan zo raar dat ik niet wil dat hij bijt? ik vind het gewoon niet nodig.. kom op zeg. maar gelukkig heeft hij het niet weer gedaan ;) k weet nu dat t echt voernijd is, en ik leid hem gwn af als ik zn bakje pak ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me toch normaal dat je niet wilt dat hij bijt, ik ben daar ook niet van gediend. Mijn ram begon op een gegeven moment in mijn broek te bijten als ik hem in de weg stond in de ren, toen heeft hij toch een keer een dikke straal van de plantenspuit op zijn kop gekregen, sindsdien houdt hij het weer bij duwen met zijn neusje, dat mag wel, ik ga alleen niet aan de kant :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me toch normaal dat je niet wilt dat hij bijt, ik ben daar ook niet van gediend. Mijn ram begon op een gegeven moment in mijn broek te bijten als ik hem in de weg stond in de ren, toen heeft hij toch een keer een dikke straal van de plantenspuit op zijn kop gekregen, sindsdien houdt hij het weer bij duwen met zijn neusje, dat mag wel, ik ga alleen niet aan de kant :mdr:

hahah nou precies ja xD zo denk ik er ook over.. ;) maar goed, gelukkig gaat het goed :)

nou ja, knagen aan kleren doet ie al vanaf dat ie hier is .. heb er niet veel vertrouwen in dat ie daar nog eens mee stopt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .