Ga naar inhoud

Nibbit niet goed!


roosje_11

Aanbevolen berichten

Ik ging net even groenvoer brengen. Heel normaal. Maar niet als Nibbit niet komt aanrennen, wat ze nu dus ook niet deed:blink: Ik verschoonde het Wctje en het water, deed wat hooi in het ruifje.... Maar nog steeds zat ze stil in een hoekje. Ik heb wat witlof voor d'r gehouden, waar ze een paar hapjes van nam. Ook heeft ze volgens mij wat biks gehad. Maar ze zit/zat zo stil in een hoekje, niets voor haar! Ze maakt ook een beetje geluid bij het ademen... Maar dit doet ze wel vaker... Wat moet ik nou doen? Freddie is wel gewoon actief enzo.... Bah, ik maak me echt zorgen:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou het goed in de gaten... Als ze echt lusteloos is en ook niet reageert als je haar oppakt en alles, dan direct naar de dierenarts gaan!

Als ze alleen wat afwezig is, maar wel gewoon eet en drinkt en alles kun je het nog even aankijken, maar wel alert zijn! Een konijn heeft niet veel nodig om dood te gaan!

Wat voor geluid maakt ze bij het ademen? Komen er geen geluiden uit haar buik? Keutelt ze nog normaal? Voelt haar buik strak aan of normaal? Kun je haar temperatuur opmeten? Reageert ze nog wel op haar omgeving? Allemaal dingen die je zelf kunt nakijken die je kunnen helpen bepalen of het een noodgeval is, of gewoon eventjes een dipje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan haar niet oppakken, maar als ik net doe alsof ik haar ga oppakken loopt ze wel gewoon weg. Drinken doet ze nog wel. Ze heeft wat witlof ed gehad, maar niet veel.

Bij het ademen 'piept' ze wat ,al doet ze dit al sinds ik haar heb. Je hoort het geluid echt als ze aan het ademen is (dus echt in dat ritme) het komt niet uit d'r buik. Ook is haar buik niet strak(ker) Ze keutelt nog gewoon normaal. Ik kan haar temperatuur niet opmeten. Het enigste wat ik in huis heb zijn een paar spuitjes zonder naald en babyvoeding (eerste hapje wortel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga tussen 8 u en 9 u naar de dierenarts

Maar ik weet niet zeker of ze wel gegeten heeft, is het slim om haar babyvoeding te geven? (eerste keer voor mij)

Voor de rest gaat het redelijk. Ze beweegt nog wel gewoon. Alleen ze trilt. Net leek het ook zo dat ze moest overgeven, maar dat kunnen konijnen toch helemaal niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je tusen 8 en 9 u gaat zou je haar nu kunnen voeden met gewoon voedsel om te kijken of ze iets aanneemt...

Kan je zien of ze wel heeft gepoept ? (zet haar desnoods in de keuken)

Voor dat laatste half uurtje tot de dierenarts zou ik haar denk ik niet gaan dwangvoeren...omdat je niet weet wat er is.

Succes !!!

Spannend zoiets hè

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer terug!

Ze heeft longonsteking. Ze heeft antibiotica gekregen en onderhuids vocht, omdat ze bijna uitgedroogd was. Haar temperatuur was 36.3!:blink: Oef. Ze zitten nu samen in het geisoleerde deel v/d schuur, met lekker veel stro. Ze heeft al weer wat gegeten, gelukkig. Morgen moet ik weer naar de Dierenarts.

Is echt spannend, gelukkig heb ik vakantie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien kun je toch zelf al de temperatuur opmeten om het zelf in de gaten te houden!

Ik zal kijken of we een thermometer hebben:$ Moet het persée een digitale? Het kan nu haast al niet meer toch. Iemand nog tips ofzo? (linkje?)

Edit; of ik vraag het morgen aan de DA, en als hij het me dan 'voordoet' kan ik het daarna zelf! :idee:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .