Ga naar inhoud

De kopzorgen kennen geen einde


Peanut

Aanbevolen berichten

Heeey

Tja de titel zegt het hé, de kopzorgen kennen geen einde. Het gaat nogaltijd niet super met Smeagol, soms keutelt hij hele dag niet, en vandaag raakt hij weer amper zijn eten aan... Korrels,kruiden en fruit, hij laat het allemaal maar verdacht links liggen.

De Da is ondertussen weer 3x geweest, 1x inverband met mijt (ik zag zwarte bolletjes kruipen niemand anders zag ze in zijn vacht maar ik wel en de Da ook!) en dan nog 2x voor zijn weinig eten en keutelen...

Elke keer word er mij wel gezegd het is oké, er is niets zienbaar mis, toch kan ik het me niet helpen zorgen te maken. Hij beweegt amper, duwt altijd zijn stro opzij om op de bodem van zen kooi te liggen, enja weinig eten en keutelen..

Ik krijg er gewoon zoveel hoofdpijn van...

Iemand raad? Tips van dingen die ik kan doen om hem toch wat actiever te krijgen en wat meer uit zen schulp?

Hij zou trouwens 1jaar oud zijn (mss is zijn leeftijd een intressante factor ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vanalles liggen in zijn hok, een opgehangen hooi balletj, en plastiek flesje met gaatjes in dat als hij er tegen duwt krijgt hij eten, heb zo een lente rol met wat hooi in ook, en nog allerlei speelgoedjes en dingen (soms dingen van bij de paardden die ik in het verkleind heb nagebootst) maar het lukt gewoon niet :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is het wel eenzaamheid smeagel zit alleen als ik het zo begrijp? misschien moet je achterhalen waar het is begonnen met niet of nouwelijks eten en daar van op aan aanpassen. ik heb ook een keer gehad dat marley een dag niet of nauwelijks at en het voer zat er al een dag in en het hooi ook heb ik nieuwe in gedaan en begon gelijk te eten dat was toen ik marley nog maar net had dus gaf ik meer biks dan nu! nu geef ik maar 25 gram per dag en onbeperkt hooi;) en water natuurijk maar soms is het goed om je konijn te bestuderen en kijken naar het gedrag !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wil zijn eenaamhid wel veranderen maar ik durf hem nu niet goed te castreren met al deze problemen zodat ik hem kan kan koppelen met mijn peanutje. Zou ik toch de kans wagen ? Even door de zure appel bijten en hem laten castreren dat hij binnen een maandje bij peanut kan ? Ik weet het niet, ik heb zo schrik dat als ik de gok ga wagen, hij terug enorm stress vol gaat worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is smeagol ook al eens onder narcose geweest om echt goed naar de kiesjes te kijken? De achterste kiezen zijn gewoon niet goed te zien en daar zouden dus wel haakjes kunnen zitten.

Je zou ook nog kunnen overwegen eens naar een andere dierenarts te gaan, wie weet heeft die wel een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd zelfd fokker als peanut, ach ik weet in kwade tong spreken van andere is niet wenselijk maar oke, konijntjes zaten daar op vuil stro in potkooitjes (weet niet of jullie die term gebruiken ? Potkooien/stallen worden nooit proper gemaakt er word gewoon altijd proper stro op gegooit tot je niet andders kan dat het uit te kuisen) De drinkflesjes zaten vol met algen. Heel raar want toen we Peanut gingen halen zag alles er veel properder en netter uit dan nu.

Ik denk dat ik eindelijk het hooi gevonden heb! Voor de eerste keer was zijn hooi op toen ik opstond (normaal eet hij er amper van dus ligt er altijd nog overschot)

Nu hopen dat hij eindelijk uitvind hoe die drinkflesje werken (hij had bij de fokker gewoon een potje met water) en dat doe ik hier nu ook want hij snapt het niet hoe die flesjes werken maar als hij samen zit met peanut zou ht makkelijker zijn als hij uit de drinkfles kan drinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, hij was toch wel wat aangedaan van de operatie, en het doet rg raar hem niet meer te horen brommen constant :P

Maar hij blijft goed eten en drinken (:

Zijn favoriete plekje is trouwens onder mijn bed geworden daar vind ik hem nu altijd terug als hij niet te vinden is :P

Heb wel even afgezien, meneer kreeg door dat als hij met zijn tanden aan die ijzere panelen kwam en dan eens aan trekken en hij kan ze weghalen dus af en to zit hij wel onder mijn bureau bij de kabels maar voorlopig niets kapot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .