Ga naar inhoud

Zeer druk konijntje van 3 maanden


linda079

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb een paar vraagjes. Ik heb een hangoorkonijntje van 3 maanden oud dat erg druk is en sinds vandaag gromt ze als ik aan haar voerbak kom. Dit is nieuw, ik heb haar pas een weekje.

Is dit drukke gedrag normaal voor z'on jong konijntje?

Afgelopen weekend was ik in de konijnenopvang om een lieve gecastreerde ram te laten koppelen aan haar, maar ze is super pittig en het lukte hem niet om haar te overheersen. Ook twijfelde de eigenaresse van de konijnenopvang over het geslacht van mijn kleine hangoor. Het was niet zo duidelijk te zien wat ze nou was, maar uiteindelijk dacht ze dan toch dat het een meisje was...

Wat moet ik hier nu mee? Is ze nog te koppelen? Hoe weet ik zeker dat het een voedstertje is?

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat ze pas drie maanden is? Waar komt e vandaan? Wat is het verhaal verder? Ik zou in elk geval met haar langs de dierenarts gaan, wellicht kan die je wel zekerheid geven over het geslacht. Dat moet je gewoon eerst weten voor je verder kunt. Ze zal waarschijnlijk prima te koppelen zijn, maar een ongecastreerde (puber)ram aan een andere ram koppelen is heel lastig en logisch dat je dan een sterke reactie krijgt. Daarnaast kan het ook gewoon niet klikken natuurlijk.

Hoe heb je haar gehuisvest? Hoeveel ruimte heeft ze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

De dierenarts heeft vandaag bevestigd dat het een voedstertje is en dat haar drukke gedrag gewoon enthousiasme is:bounce: Vandaag heeft ze samen met het rammetje in de ren gezeten, alleen was ze erg bang en is ze bijna de hele tijd weggerent. Ze stampte veel en ging vaak heel zielig langs de kant liggen van moeheid. Ook sprong ze steeds over hem heen, wel heeft hij haar even tussen haar oortjes gelikt.

Hopelijk gaat het morgen beter. Heb jij misschien nog tips om dit zo goed mogelijk te laten verlopen?

Verder heeft ze maar 1 keer lichtelijk agressief naar mij gedaan toen ik haar voerbakje wilde vullen (ik gooide het zaagsel eruit wat zij erin had getrapt), waarschijnlijk vond ze dat niet zo leuk. Gelukkig heeft ze dat niet meer gedaan.

Ik ben heel benieuwd of ze binnenkort een koppel zullen worden:yipi:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Helaas is de koppeling niet gelukt. Mijn voedstertje had allemaal wondjes en het wilde maar niet vorderen....

Over 3 maandjes mag ik het nog een keer proberen met een anderen ex-ram uit de opvang.

Bedankt voor de tip voor bodembedekking, ik had er nog nooit van gehoord. Maar ga het nu uit proberen. Ik was toch al niet zo'n zaagselfan:$

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .