Ga naar inhoud

roze urine


breezer

Aanbevolen berichten

hoi,

smirnoff heeft roze urine, ik heb al afspraak staan om plasje te brengen, en indien daar niks uitkomt kan ik langs voor onderzoek.

nu is alleen mijn vraag, kan het van de kruiden komen (dit kreeg ze eerst namelijk niet, en ze heeft weleens orangje kleur gehad van wortel. wat dus geen kwaad kon, maar nu is het roze. op internet lees ik tegenstrijdige berichten, van gewoon roze pigment van het eten van bepaald voedsel, tot ernstige dingen.

ze is gesteraliseert (dus baarmoeder problemen kan ik gelukkig uitsluiten).

ze heeft wel altijd hoge calcium waardes gehad, (toen overgestapt op spa blauw,)zal nu ook na gekeken worden, ze moet wel eerst plassen natuurlijk, wat nog lastig gaat worden zonder bedekking in wc.

ff lijstje van kruiden die ze nu tegenwoordig krijgt en voorheen niet:

weegbree, goudsbloem, luntzen steeltjes, en paardenbloem.

iemand ervaring dat met die kruiden de urine roze kleurt en dus niks erg was?

of iemand juist ervaring met roze urine wat wel iets erg was?

groetjes leoni en smirnoff

aangepast door breezer
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie

wilgentakken krijgen ze hier niet meer, aangezien een van mijn konijntjes elke keer darm problemen heeft na het eten van wilgentakken. weet je toevallig ook of ze het van die kruiden kunnen krijgen die ik nu geef?

verders hebben ze namelijk niks anders gehad de laatste tijd.

ze heeft nog steeds niet geplast. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

het plasje is inmiddels na de dierenarts, wel viel me op het plasje nu meer geel bruin was, terwjl gisteren roze was. en het plasje was kleiner dan normaal. gisteren was het grote roze plas, nu was het mini bruin achrtig plasje.

ik vraag me nu wel af, stel dat gisteren bloed inzat, kunnen ze dat aan dit bruinige plasje ook wel zien?

of zal ik later nog een roze plasje moeten aanleveren? (mocht dat weer terug komen).

vind alleen ook wel vreemd, ze ene keer roze plast en erna weer geel met veel wit in midden, en nu dus weer bruin achtig.

ik weet niet precies wanneer welke kleur heeft, omdat ze over algemeen zindelijk is. alleen ik dus af en toe een afwijkend plasje vind op haar witte kussen wat kan wijzen op dat er iets niet goed is, (aangezien ze eerst totaal zinderlijk was)

vanmiddag krijg ik in elk geval de uitslag, en als niks vinden laat voor zekerheid maar echo maken.

maar ja, laatste keer vonden ze teveel calcium maar konden geen oorzaak vinden, (alleen eventueel het water uit de kraan).

dus mochten ze niks vinden, zit het me toch niet lekker, misschien ben ik wel overbezorgt hoor, doordat ik ooit een konijntje ben verloren tijdens operatie aan blaaszand. ik wil er gewoon op tijd bijzijn, en dat begon ook op deze manier. ze konden bij hem niet vinden wat het was, en uiteindelijk plasde die heel kleine plasjes en kreeg die urine brand, toen hebben ze besloten te opereren en uit die narcose is die nooit meer wakker geworden, vandaar dus mijn angst en bezorgdheid nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke update:

niks gevonden in plasje, ook geen bloed. ik hoef niet langs te komen.

ik heb zo een hekel aan die assisteten he, de een zegt als je niks vind moet je langskomen.

zij is er niet meer, dus plasje aan de andere assistente/balie medewerkster gegeven, ze belt me voor uitslag en zegt juist ik niet hoef langs te komen.

ik zeg hoe kan dan ze zo een klein plasje uitperst, zegt ze dat gedrag gerelateerd is.

ergens geloof ik de eerste assistente meer, aangezien bij wiskey ook niks gevonden werd in plasje, en uiteindelijk toch blaaszand bleek te hebben waar ze te laat achter kwamen omdat ze niks in plasje gevonden hadden en dus niet nodig vonden een foto te maken.

nu zit dus weer met hetzelfde probleem, en weet niet wat ik doen moet. probleem is ik deze assisitente niet kundig vind, aangezien al vaker haar op fouten betrapt heb, zo gaf ze me ooit metacam hond mee met de dosering die bij metacam kat hoorde. kwam er pas achter na toedienen toen me konijn zich "dronken"gedroeg.

en het feit ze me zei ik het aan moest kijken toen me konijn niet meer keutelde en niet at.

dus ik vertrouw meer op advies van de eerste assistente/balie medewerkster die ik gesproken heb.

probleem is ik na andere dierenarts zou kunnen gaan, maar bij deze is de dierenarts zo ontzettend fijn en weet wat ze doet, alleen die assistente/balie medewerksters, ik vraag me soms af waar ze die vandaan halen, want ze zeggen allemaal wat anders daar!!!

wat zouden jullie nu doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je gevoel zegt gewoon naar de DA gaan met die assistenten heb je niks van doen in principe, jij kent je konijn beter dan wie dan ook en als je ziet dat ze moeite moet doen met plassen en je eerdere ervaring, gewoon een afspraak maken bij de DA ook al adviseert de assistent van niet laat je niet ompraten, en twijfel niet aan je eigen gevoel! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van paardebloem krijgen ze ook witte plasjes. Zit veel calcium in. Dus als je nijn daar al een soort van dieet voor krijgt om minder calcium binnen te krijgen, zul je daar ook wat mee moeten minderen denk ik. Mijn nijnen die plassen nu ook licht roze overigens. En een andere keer ook weer dikkig geel sju d'orange achtig en ga zo maar door. Ik maak me daar niet zo druk meer om. Zolang ze niet overdreven veel drinken en ze gewoon vrolijk en actief gedrag vertonen zonder dat ze pijn hebben doe ik er niet zoveel mee. Ik blijf wel alert want ik ben ook wel iemand die snel panisch wordt. Maar ik moet dat echt afleren anders heb ik geen leven meer, want er is altijd wel wat geks aan de hand met 1 van mijn nijnen, wat achteraf dan toch weer niks blijkt te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, en ik twijfel dus ook of ze zich wel goed voelt, vind haar rustiger dan anders, ze eet nog wel gewoon, ze ligt veel languit en kouwt dan op niks , snelle kwauwbeweging, vind alstijd lastig te onderscheiden, de ene maakt kauw bewegingen omdat ze zich fijn voelen, de ander als die pijn heeft.

normaal is ze gewoon heel druk en actief, hangt ze aan de tralies etv, dat doet ze nu niet.

ik ben kruiden gaan voeren vanwege de oudjes die hier ook leven, maar misschien alles maar ff appart voeren dan, en haar geen paardenbloem geven. wel heeft ze die witte drap altijd al gehad, ook voor de paardenbloem. en ook ondanks alles waar we rekening mee hielden kwa water, sience selective voer etc. de witte drap heeft ze tijd terug foto voor gehad, toen was nog niks te zien, moest wel in de gaten houden van dierenarts. en nu plast ze dus kleine plasjes en ik vind ze zich anders gedraagt. maar ze eet en keuteld in elk geval wel. ze is alleen heel rustig voor het pittige dametje die ze normaal is. wel valt ze me aan als ik de kooi kom de laatste tijd, ze knort en stuimt op me hand af, maar zolang ik niet wegtrek blijft het bij dreigen.

ze is niet eenzaam want zit niet alleen, dan kan dat chagarijnige ook weer wijzen op iets wat niet goed zit lijkt me.

ze is niet bang want als ik ande rkonijn aan, duwt ze me hand ook vaak boven haar hoofd om geaait te worden. maar ze reageert nu wat schrikachtiger als normaal en gromt als ware als je kooi in komt om eten te geven etc.

ik twijfel gewoon, of alles wel goed zit. maar ja misschien ben ik te overbezorgt

mag ze de andere kruiden wel hebben? of zit daar ook veel calcium in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, ene kruid wel andere niet. Dus weet niet of daar calcium in zit. Ondanks overbezorgd, als jij vind dat haar gedrag anders is dan normaal, dan zou ik het wel laten onderzoeken. Nu is het ook gewoon lastig, want vaak kunnen ze met kleine simpele onderzoeken nooit wat vinden en geven ze wel eens advies dan maar preventief ergens voor of tegen te behandelen. Als je gelijk goed wilt weten, zou je al aan bloedonderzoek, echo of foto denken, maar dan praat je ook over geldbedragen. Ik vind het ook lastig hoor. Zo was ik 80 euro kwijt aan een apktje van Bailey. Gewoon standaard onderzoek met urine en kweekje voor eventueel schimmel op huid. Maar ook alles voor niks..maar in elk geval een gerust hart. Helaas kunnen er ook nog genoeg andere dingen zijn waar ik niet op gecontroleerd heb, maar zo blijf je bezig. Het is toch wel een heel erg vervelend en lastig iets hoor.

Daarnaast, ik had bij Boefje een echo laten maken, en uiteindelijk twee weken later of nog niet eens waren haar nieren vergroot en ze had wel degelijk verstopping, maar daar zagen ze ook niet zoveel op. Twee weken later was ze dus ook overleden door een verstopping/ overvolle maag. Soms kan je nog zoveel laten onderzoeken ze zien ook niet alles helaas.

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ze gedraagt zich vandaag alweer wat drukker, dus ik kijk het nog even aan, misschien toch te overbezorgt geweest.

wel blijf het altijd in de gaten houden, aangezien de witte drap die ze heel erg had,en nu nog steeds heeft, ik heb de "kooi" vol met kussens liggen zodat ik kan zien of ze gaat lekken, zoals van de week. en hou haar onderkant goed in de gaten.

nu is ze in elk geval weer druk door huis aan rennen, en aan tralies aan trekken van de afscheiding na de andere kant van de woonkamer, ze heeft haar gekke 5 minute weer die zowat de gehele ochtend al duren, dus ze voelt zich op dit moment in elk geval goed, verder hou ik het gewoon in de gaten. en ik kijk ff aan of de onzinderlijkheid blijft, en probeer erop te gaan letten of ze bewust onzinderlijk is,of het laat lopen. mocht situatie veranderen dan laat ik wel weer weten hoe en wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .