Ga naar inhoud

Bing alleenig


Successie

Aanbevolen berichten

Bing, de enige man van het stel zit sinds dit weekend alleen. Nog geen balletjes, maar ja, wel al 3 maanden.... Ik zet ze elke dag even bij elkaar in een ruimte die ze niet goed kennen. We gaan nu kijken of we een ander jong mannetje tijdelijk bij hem kunnen zetten, die komt ook uit het 'nest'. Omdat ze beide jong zijn en net uit een groep komen hopen we dat ze elkaar gezelschap kunnen houden tot de hormonen doorbreken. Tegen die tijd kunnen ze hopelijk beide gecastreerd en dan gekoppeld worden aan een dame. Wat is jullie ervaring met jonge-alleenzittende-mannen?

Hier the family

>http://www.youtube.com/watch?v=4ba_g8PVc4Y

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze nu zeker niet bij elkaar zetten, een ongelukje zit in een klein hoekje en met 3 maanden kunnen ze al vruchtbaar zijn. Ze kunnen ook vaak al gecastreerd worden met 3 maanden, dus is dat geen handigere oplossing? Even met verschillende dierenartsen bellen loont wel, de ene castreert vroeger dan de ander, maar met 3-4 maanden kunnen de meesten toch echt wel onder het mes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij heeft nog geen balletjes...., nog helemaal niets om 'weg te snijden', hij heeft ook nog geen interesse in ze, ik weet dat het in een vloek en een zucht gebeurd kan zijn, en weet dat het onverstandig is, maar omdat ik er steeds bij blijf, en het steeds kort is en ze alleen maar druk zijn de nieuwe ruimte te bekijken en niet met elkaar kan ik me zooo niet voorstellen dat ik het niet zou zien, als ze elkaar zouden benaderen (en dan niet hoofd-hoofd), zit ik er al tussen.

Broertjes, of mannetjes die vanaf heel jong samen zitten, moeten op de leeftijd van 3 maanden gescheiden worden, met 5-6 maanden gecastreerd worden, en een paar weken na de castratie weer aan elkaar gewend worden. Om ze niet van elkaar te laten vervreemden moeten ze in de scheidingsperiode wel contact kunnen houden met elkaar, ze moeten elkaar kunnen zien en ruiken, en indien mogelijk gescheiden door gaas tegen elkaar aan kunnen liggen.

Wilhelminapark heeft het over 4-5 maanden.

Door de steigers die er sinds vorige week in mijn tuin staan kon ik ze niet zo scheiden dat ze nog naast elkaar zitten, en zit hij tijdelijk in Lara haar hok die nu gesteriliseerd is. Ik kan hem aan haar proberen te koppelen, maar hij is echt nog een kleuter en zij een enorme middenslag met een aditute.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn takkie zat ook altijd alleen, tot de koppeling dinsdag :-)

Het klinkt misschien stom en ik weet niet of het helpt, maar ik had een konijnen knuffel, die ik zo'n 5min in takkie zijn kooi zette, en dan ging hij erop rijden. Ik had de indruk dat hij hierdoor sneller ontwikkelde, en sneller geopereerd kon worden. Want de dierenarts zei dat het eind augustus pas zou kunnen, en sinds hij elke dag op die knuffel reed, is hij 3 weken geleden al gecastreerd! Een stuk vlotter dan gepland :-) dus of die knuffel er iets mee te maken heeft... Je kunt het proberen.

Overigens zou ik maar oppassen met hem dichtbij een vrouwtje te laten ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hem echt nog als een baby, de andere zijn ook veel groter dus dat maakt hem ook zo aandoenlijk (het is de bruine op de video;)).

Ik ga het eens proberen met een knuffel:D, mooie tekst ook!

Heeft niemand hier ervaring met 2 jonge mannetjes koppelen die beide net uit het 'nest' kwamen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 rammetjes kunnen op jonge leeftijd zeker goed gaan samen, op latere leeftijd gaat het mis, zeker als ze niet gecastreerd zijn. Maar echt, er zijn heel veel dierenartsen die zo jong castreren, ik verzin dit niet ;)

Gewoon even rondbellen, sommige castreren zelfs al vanaf 8 weken heb ik hier weleens gehoord. Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. En ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom je ze nu samen zou zetten en toch risico lopen, zelfs al kun je het je niet voorstellen. Ze hebben er niet zoveel aan, aangezien ze toch niet bij elkaar kunnen blijven nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als ze geen balletjes hebben... kunnen ze al vruchtbaar zijn... dus ik zou ze echt niet meer bij elkaar zetten.

Hier was ook iemand die dacht dat hun 12 weken oud mannetje geen balletjes had, maar hij had er duidelijk wel.. alleen hele hele kleintjes. Hij zat constant op mama te rijden.. dus waarschijnlijk heeft die mama weer gedekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De reden dat ik ze elke dag even bij elkaar wilde zetten was zodat hij 'sociaal' bleef, bij het gezin bleef horen.

Hij reed niet, maar er veranderde wel iets in zijn gedrag toen ik hem naast Lara liet zitten. Lara was gesteriliseerd en zat de eerste 8 dagen binnen maar kwam dus ook weer buiten. Ze vochten (girl-fight-style) met elkaar en het maakte hem ook agressiever/assertiever naar zijn zusje.

Anyway, arme Bingie is door de tralies heen in zijn bovenlip gebeten, ben naar de dierenarts gehaast voor ze sloten en hij mocht meteen blijven om gecastreerd te worden! Dus nu is Bing 4 dagen bal-loos. Het waren kleine balletjes, dus klein sneetje, zorgen zitten nu vooral bij zijn lip, gehecht en schoongemaakt en hopen dat het niet afsterft.

Ik heb de rennen nu zo omgebouwd dat zijn moeder en zusjes direct bij het hek kunnen en het hek met Lara voorzien van een contact-bestendig-materiaal.

Laptopmuis-> Bing reed nog niet, was alleen gefocussed op het eten (wat ik ze gezamenlijk gaf). Als een konijn rijd is het toch al een teken van ontwikkeling (hormonen).

Ben blij dat hij gecastreerd is en over een week of 3 hoop ik ze weer bij elkaar te zetten en Lara haar oude ruimte terug te kunnen geven. Hij wil echt graag door de tralies heen, vind een konijn alleen zielig.

Lara is ook nog alleen, maar die heeft een pittig volwassen rammetje nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .