Ga naar inhoud

Kanye eet niet meer en is opgenomen


mir_iam

Aanbevolen berichten

Helaas belde de dierenarts gisterochtend met slecht nieuws.

Kanye is in de nacht overleden. Wij hebben hem gisterenochtend direct opgehaald,

afscheid genomen en hem begraven op zijn lievelingsplekje in de tuin.

Erg onwerkelijk nog. Aangezien Kanye voor ons meer een huisgenoot was dan een huisdier,

missen wij hem in alles.

Bedankt voor jullie steun. Niet alleen in dit topic, maar ook in alle informatie die jullie met elkaar delen.

Hier hebben wij altijd veel gebruik van gemaakt en ik denk dat wij een goed huis kunnen bieden voor konijnen,

in ieder geval voor Kanye.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt alles gedaan wat je kon, en Kanye heeft het heel goed gehad bij je vergeet dat niet. Maar zo'n lieverd af geven doet pijn, ik leef met je mee en weet wat het is, pfff. Toch (fijn) dat ze nog bij jullie in de tuin begraven is. Heel veel sterkte, knuffel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry mensen, dit is een heel lang verhaal, maar mijn konijn is laatst ook overleden om iets wat hier op lijkt en ik moet even mijn verhaal kwijt:

Mijn konijn wou niet meer eten nadat ik met haar de de DA ben geweest. Ik ben met haar in eerste instantie naar de DA gegaan omdat ze last had van "plakpoep" en ik een maad zag krioelen in de buurt van haar achterste. Ik heb gelijk de DA gebeld en moest er gelijk met mijn konijn langs. Na het bezoek bij de DA bleek het allemaal mee te vallen met de maden in de zin van: ze hebben verder geen maden meer kunnen vinden behalve de ene die ik heb gezien. Ze hebben haar in het kliniek een bad gegeven om mijn konijn van haar "plakpoep" te verhelpen.

Ik ben toen met mijn konijn naar huis gegaan....vervolgens at mijn konijn niet meer en zat moedeloos en heel stilletjes in een hoekje van haar hok.

De volgende ochtend constateerde ik dat mijn konijn niks heeft gegeten van haar voer en ook niks heeft gedronken en zich nog steeds in hetzelfde hoekje zat. Rond een uur of 12 's middags heb ik weer de DA gebeld dat ik het niet vertrouwde omdat mijn konijn zich heel anders gedroeg dan normaal. Ik mocht toen om kwart voor 6 terecht met mijn konijn bij de DA.

Eenmaal bij de DA werd er mij verteld dat mijn konijn licht onderkoeld is en opgenomen moest worden. Ze zouden haar dwangvoeding gaan geven en het zou allemaal goed komen.

Ik heb mijn konijn toen achtergelaten bij de DA met de gedachte dat het goed zou komen met mijn konijn.

Helaas werd ik de volgende dag om 8 uur 's ochtends gebeld dat mijn konijn die nacht is overleden. Het kwam voor mij als een bom uit de hemel vallen.

Voordat ik ook maar enigszins tot het besef kon komen dat mijn konijn overleden is, werd mij gelijk de vraag gesteld wat ik met mijn overleden huisdier wil gaan doen. Waarop ik regeerde dat ik er nooit over heb nagedacht aangezien mijn konijn (een nederlandse hangoordwerg) nog maar 4 was en daarvoor nooit medische klachten heeft gehad en altijd heel gezond is geweest. Tevens was dit konijn ook mijn allereerste huisdier die ik ooit heb gehad.

Maar goed, ik na anderhalf uur van totale verwarring ben vervolgens naar de DA gegaan om afscheid te nemen en eigenlijk ook (beter tegen weten in) gehoopt het allemaal een misverstand was.

Eenmaal aangekomen bij de DA mocht ik afscheid nemen van mijn konijn. En werd mij nogmaals gevraagd wat ik met mijn overleden konijn wou gaan doen. Ik heb toen naar de opties gevraagd en had toen 2 uur de bedenktijd gekregen....ik moest voor 1 uur 's middags terugbellen met mijn antwoord.

Ik heb toen besloten om mijn konijn te laten cremeren omdat de andere twee opties geen opties voor mij waren. Mijn konijn zou opgehaald worden bij de DA door een crematorium.

Dit is allemaal gebeurd op een vrijdag.

Op de woensdag daarop heb ik nog helemaal niks gehoord over de crematie of wat dan ook. Ik heb toen de DA opgebeld en werd door verwezen naar de crematorium. Toen heb ik telefonisch te horen gekregen dat mijn konijn maandag is gecremeerd en dat de nota voor de crematie nog zal volgen via de post, en als ik die eenmaal heb betaald, dan zouden ze het as van mijn konijn naar de DA brengen zodat ik het daar kan halen.

Nu weer een aantal dagen verder heb ik nog niks ontvangen behalve een schriftelijke bevesting dat mijn konijn is gecremeerd...

Vervolgens hoor ik van iemand die ook twee konijnen heeft dat ze het heel raar vond dat ik mijn konijn liet opnemen om 7 uur 's avonds voor dwangvoeding omdat er niemand op het kliniek is van 9 uur 's avonds tot 8 uur 's ochtends.

Ik heb dit nog niet nagevraagd bij de DA of dit waar is, maar ik ben echt bang dat als dit waar is dat ik mezelf nooit ga vergeven voor het feit dat ik mijn konijn daar heb achtergelaten.

Als ik dat geweten zou hebben, dan heb ik mijn konijn daar nooit achtergelaten en heb ik haar zelf dwangvoeding gegeven, ik heb haar daar achtergelaten met de gedachte dat ze daar in goede handen zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wol,

Wat 'n verdrietig verhaal. Kan me voorstellen hoe je je voelt. Maar je kan het niet meer terug draaien, jij hebt gedaan wat je dacht dat het beste was, dus spreek je zeker geen schuldgevoel aan. Ze zullen je nijn bij de DA toch wel nog dwangvoer gegeven hebben en onder de warmtelamp gelegd hebben. Maar het is triest verlopen, misschien had de Da hier ook niet op gerekend? Maar het kan heel snel gaan met 'n konijn, ik heb er zelf ervaring mee, ook binnen paar uur weg, ook terwijl ze bij de DA was. Dus ik weet wat je voelt, en wens je super veel sterkte, knuffel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .