Ga naar inhoud

mannengedrag


sabbie89

Aanbevolen berichten

hey,

Ik heb wat vraagjes over wat gedrag dat mijn kleine fibotje doet en ik ben benieuwd of dit voorkomt uit het feit dat hij nu tegen de 6 maanden aan zit.

Fibo was eigenlijk altijd goed zindelijk alles in zijn kooi op de wc. een maandje geleden werd zijn kooi langzaam de algemene WC.

Voor de rest in het huis doet hij niks behalve op de bank. Dit komt voort denk ik van het feit dat toen hij klein was niet van de bank af kon en het dan op zijn handdoel deed op de bank. Het was een enkele keutel. Nu komt hij altijd bij ons zitten op de bank en gaat er zelf op en af maar doet wel gewoon keutelen op de bank en het is nu niet meer een enkele. Gisteren was voor mij even de druppel toen hij ook ging plassen op de bank.Dit deed hij alleen in de eerste twee weken en deed hem altijd gelijk in zijn kooi als staf. En heeft toen niet meer gedaan. Gisteren dus ook gelijk in zijn kooi gestopt

Ik laat hem eind van de maand helpen maar zal dit minder worden.

Heeft iemand ook tips hoe ik hem dat op de bank kan afleren.(handdoek ligt nu niet meer op de bank maar voor zijn kooi)

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt dat ze na een week of 3 hun gedrag vergeten. Dus als ze een krukje hebben waar ze altijd aan knagen, je haalt het 3 weken weg en zet het terug is de directe associatie weg van krukje = knabbelen. Dat zal bij de bank ook wel helpen, even een paar hekjes eromheen.. Hier mogen ze sowieso niet op de bank, ze hebben het ook nooit gedaan. Genoeg plekken voor de konijntjes om lekker te liggen, de bank is voor ons!

Ik zou hem ook sneller laten helpen, hij is oud genoeg en dit gedrag gaat waarschijnlijk alleen maar toenemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

Ik wist niet dat hij eerder gecastreerd mocht worden vandaag dat ik de 5 a 6 maanden heb aangehouden. Ik ga hem zo snel mogelijk laten helpen. ga maandag gelijk een afspraak maken.

Dat ze het gedrag vergeten is wel goed om te weten kan ik daar rekening mee houden. Hij gebruikt de bank nog als meeste als loop brug naar de vensterbank zodat hij lekker naar buiten kan kijken.

Wat ik wel lastoig vindt om te zien is of hij zich verveeld. hij heeft zat speeltjes van tunnels en wcrollen tot een grashuisje en een balletje. Mijn vriend en ik zitten ook vaak op de grond lekker met hem te spelen. Dat is het eerste wat we doen als hij thuis komt.Ik geen hem ook wel eens wat lekker in een eierdoos. Alleen het nadeel is dat aan alles even snuffelt en dan weer rondjes gaat rennen.En dat is was hij hel liefste doet zeker als hij de tuin in mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .