Ga naar inhoud

Zandbak word gebruikt als toilet


dannycnl

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Zoals zo velen zullen jullie vast een zandbak hebben voor de nijnen.

Hier vinden ze het ook geweldig alleen zijn ze redelijk zindelijk maar doen ze ineens alles in de zandbak.

Keutels zeef ik eruit met een kattenschepje maar de urine laat het zand er niet bepaald frisser door ruiken.

Is er een tip of truc om ervoor te zorgen dat ze niet plassen in de zandbak.

Of is het gewoon de keuze maken wel of geen zandbak?

groeten danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het stinkt enorm. Heb hier ook alles weggegooid. Het zand was gewoon bruin geworden van de urine gemixt met de keutels.

En ik wil mijn buren niet tot overlast zijn dus helaas hebben ze afscheid moeten nemen van de zandbak.

Heb een ander koppel die een onderbak van een traliekooi als zandbak hebben. Die plassen er heeeel af en toe in en de keutels zeef ik eruit. Misschien dat hun urine minder geurt ofzo ik weet het niet, maar die bak stinkt niet zo :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar!

Ook wij hadden een prachtige grote zandbak voor de konijnen in hun verblijf. Het was geweldig ze er in te zien graven en rollen. Tot ze op een gegeven moment er in begonnen te keutelen en niet veel later ook te plassen.

Keutels zijn nog wel te verwijderen. De urineplekken schepte ik er in het begin nog uit, maar op een gegeven moment was er geen houden meer aan. Het stonk je tegemoet!

We hebben het toen eerst verkleind (in een wasmachine lekbak) maar het probleem bleef.

Nu hebben we buiten hun verblijf een berg speelzand liggen waar ze lekker in kunnen rollen als ze buiten het hok lopen. Ze maken er dan ook vrijwel altijd gebruik van.

Tot nu toe blijft het schoon…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is misschien een idee, wij hebben een heel groot hok voor ze maar willen het terras afzetten en als we thuiszijn kunnen ze daar lekker rennen en doen.

Misschien dat ze dan inderdaad minder keutelen in de zandbak.

Wij hebben ook al van alles geporbeerd, veel zand weinig zand noem het maar op maar ze denken vast jij kan doen wat je wil maar wij doen ook wat wij wille:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja hier niet anders, wel heel jammer want ze vonden het heerlijk. Gelukkig is het zand niet zo duur, dus heb de bak nu weg gehaald en koop na een tijdje weer een zakje zand zodat ze af en toe weer een zandbak hebben. Ook goed de afwisseling, en als het niet zo warm buiten is stinkt het hoop ik ook minder.

Groet Diana,

Walter en Gijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .