Ga naar inhoud

Territoriumafbakening? Gaat het ook over?(twee groepen nijnen die naast elkaar wonen)


ShinLi

Aanbevolen berichten

Hallo BB'ers,

Een tijd terug heb ik nogmaals een poging gedaan om mijn huidige vijf nijnen als één grote groep te koppelen. Helaas heb ik ze toch uit elkaar moeten halen omdat het originele koppeltje (ram+voedster) de ram van het drietal (die samen met 2 dames zit) behoorlijk aan het opjagen waren.

Hiervoor stond het hok van het koppeltje tegen het huis aan op het terras, de ren van het drietal achterin de tuin. Omdat we nieuw tuinmeubilair hebben gekocht moest het hok zowieso verplaatst worden. Nadat de koppeling dus is mislukt heb ik de ren van 9m2 opgesplitst. Sindsdien is het een waar keutel-festijn bij de split tussen de twee verblijven. Vooral het koppeltje keutelt hele hopen op een dag! Volgens mij is dit om hun territorium te markeren. De nijnen kunnen elkaar wel zien en ruiken, maar het is van dat volière gaas, dus het neusje kan er amper door dus geen kans op bijten e.d.

Op het punt waar het koppeltje zo keutelt heb ik nu wel een wc staan. Alleen als het regent moet ie weg omdat dit gedeelte net niet overdekt is. Zo hebben ze in anderhalve dag dit geproduceerd (zou gistermiddag schoonmaken, maar werk liep uit en was pas half 6 thuis en kapot XD):

20130811_103833_zps1db70a32.jpg

20130811_103842_zps813f92ba.jpg

Zal dit ook weer overgaan met goed keuteltjes blijven opvegen en weer in de wc deponeren? Inmiddels staat er weer een wc in dat hoekje waar de grootste hoop lag, waar ik ook een hooiruif bij heb gehangen. Maar er zijn nu alweer keutels naast de wc beland, kan er wel bij blijven zitten >.>. Iemand hier ook ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een viertal tot de ene ram (vermoedelijk) de andere ram verwond heeft, nu heb ik twee koppels in twee rennen, waar een doorgang van ongeveer een meter tussendoor loopt. Ik heb ook al markeringskeutels opgemerkt, in de ene ren valt het goed mee, maar de hele zijkant van de andere ren (waar beide rennen het dichtst tegen elkaar zijn) ligt helemaal volgekeuteld. Ik doe er niet veel aan. Ik veeg de ren, maar maak me er verder niet druk in. Vroeger keutelden ze de hele ren onder, nu enkel nog één zijkant. Ben ik al lang blij mee. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo kan je het ook bezien XD. Die van mij waren allemaal redelijk zindelijk toen ze allemaal nog apart zaten. Het drietal in ieder geval erg goed, en het koppeltje redelijk, winters een stuk minder met stro in hun hok. Alleen het nare is dat ze niet alleen keutelen op die hoop, maar er ook nog eens op plassen. Met die warme dagen van vorige week was het echt verschrikkelijk, na een paar uren meurde het al en allemaal vliegen die er op afkwamen :s. Zelfs als de wc er stond was het binnen de korste keren helemaal vol gepiest/gekeuteld.

Maar het lijkt tot nu toe redelijk te gaan, ik heb nu dus een grotere wc in dat hoekje geplaatst. En er liggen meer keutels in, dan ernaast, yay!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .