Ga naar inhoud

Uitpuilende oog


Snoef

Aanbevolen berichten

Toch maar even een topic openen want wie weet heeft iemand nog nuttige info...

Ik lijk te zien dat een van mijn nijnsels sinds kort uitpuilende ogen heeft, en dan met name aan de linkerkant. Ik zeg "lijk te zien" omdat ik niet 100% zeker weet of ik dingen zie die er niet zijn. De ogen lijken iig boller, aan de linkerkant zie ik vaak een randje wit, iets wat bij mijn andere nijnen absoluut niet zichtbaar is. hooguit als ze stress hebben. Verder is er niks merkwaardigs aan de ogen te zien, geen rood, geen nattigheid, geen bulten etc. Maar toch lijkt het oog echt naar buiten te komen.

Mijn nijnsel is voor 2 weken terug geopereerd aan haakjes op de kies. Inmiddels doet ze alles weer naar behoren en is ook levendig. Ze lijkt er vooralsnog verder dus geen last van te hebbeb.

Uiteraard heb ik veel gezocht op internet en kom daar veelal tegen: abces achter het oog of een tumor. De plaatjes die ik hierbij vind, zijn van een hoog nachtmerrie gehalte, en lijken dan weer gelukkig niet op wat mijn nijn heeft. Ik ben ook al bij de DA geweest, die heeft geluisterd naar dr longen en borstkast, omdat zo'n tumor vaak dan blijkbaar in die regionen voorkomt. Hij voelde verder ook geen bulten en kon ook geen vuil of pus ontdekken. Dus op dat moment besloten om de boel maar even te laten zoals het is. Toch knaagt het aan mij, want ik lijk echt te merken dat haar ogen dus uitpuilen en ben bang voor een abces of tumor. Ik ga spoedig op vakantie en vind het dus even een lastige situatie.

Hoe dan ook, herkent iemand dit? Hoe kan ik erachter komen of er evt een abces of tumor zit? Want op een x-ray is dat denk ik niet zichtbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een röntgenfoto kan je dat volgens mij wel zien hoor... Verder zou ik het niet weten eerlijk gezegd. Ik heb ook wel eens het idee dat een oogje van een van mijn nijnen boller lijkt. Maar een andere dag ziet het er weer heel normaal uit. Misschien gezichtsbedrog of misschien is het iets wat bij het lichaam hoort..geen idee.

Wat ik van jou hoor klinkt natuurlijk weer anders, want je ziet wel een randje oogwit. Ik zou toch een foto laten maken, dan weet je zeker of het wat is. Dat is toch de snelste klap dan raden en gissen en preventief behandelen tegen mogelijke ziektes wat het zou kunnen veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén van mijn konijnen heeft wel eens een middenoorontsteking gehad waarbij een oog nogal uitpuilde. Ze had toen ook d'r koppie scheef hangen, dus dat zou je snel genoeg moeten weten. Als het oog echt uitpuilt denk ik dat een bezoekje aan de DA echt geen kwaad kan.

EDIT: Ik zie dat je al geweest bent. In dat geval weet ik het ook niet echt, ik denk dat de suggestie van een röntgenfoto misschien dan nog de beste is.

aangepast door flapperd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet je konijn wel goed? Want anders heeft ze pijn. 1 van mijn nijnen had dat ook maar ik weet niet meer zo goed wat hij toen had (is al lang geleden) Nijnen met een oorontsteking hebben pijn en eten dan vaak ook geen hard voedsel meer omdat dat pijn doet.

Toch even overleg met je dierenarts of een röntgenfoto nuttig zou kunnen zijn omdat je toch voor je vakantie wil weten hoe of wat.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties.

Ze eet verder prima, hupst ook rond.

Ik ga maar een weekje weg, dus ik zal bij terugkomst eens kijken hoe haar oog ervoor staat, dan kan ik ook makkelijker zien of er echt verandering is. Indien ja, lijkt een röntgenfoto me een verstandig plan. Mocht het in die week snel bergafwaarts gaan, dan heb ik orders tot actie gegeven :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .