Ga naar inhoud

Bijt of lik wondjes?


femmeke

Aanbevolen berichten

Zoals jullie misschien al gelezen hebben zijn Otje en Tos 2 weken geleden gecastreerd en afgelopen vrijdag ben ik begonnen met koppelen.

Het gaat allemaal goed met ze alleen merkte ik net dat ik niet aan Otje haar buik mag zitten, logisch na zo'n operatie alleen zat ik nu meer aan de zijkant en dat vond zo ook niet fijn. Met veel moeite toch kunnen kijken want ik voelde wel iets hards. Nou zag ik een paar korstjes zitten. Niet groot eerder een paar puntjes op een rijtje naast elkaar. Dit wondje zit precies op de rand tot waar ze kaalgeschoren is voor haar castratie.

Nou ben ik aan het twijfelen of het likwondjes zijn, ze is redelijk obsessief bezig geweest met het wassen van haar buikje na de castratie, en had zich ook een deel op de buik helemaal kaal gelikt.

Of dat het bijt wondjes zijn van Tos. Ik zag namelijk ook net dat Tos onder Otje haar buikje probeerde te kruipen met zn koppie en het leek of hij een "bijt" naja eerder knabbel beweging op haar buikje maakte.

Ik zal proberen als het lukt er een foto van te maken en deze te plaatsen voor een duidelijker beeld.

Voor nu ben ik een beetje aan het twijfelen wat ik moet doen en of het nou bijt of lik wondjes zijn. Ik hoop dat iemand kan helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk een foto kunnen maken...

6gewzm.jpg

Wat moet ik hiermee doen? Ik zie ook dat er nog wat viezigheid op zit. Van dat spul waar het huidje mee schoon is gemaakt alleen plakt dat nou aan de huid/haartjes vast. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken en moet ik het wondje gewoon zo laten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand help! Moet ik hiervoor nu de DA gaan bellen voor onderstaand wondje? Of wat moet ik doen ik twijfel omdat het enigzins dicht is maar zoals je ziet is het wel open geweest en vergeleken met de vorige afbeelding is het erger geworden! Ik weet echt even niet wat ik moet doen!

11i2sfp.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiermee zou ik allang bij de DA gezeten hebben:whistle2:, het ziet er ook roder/roziger en dieper uit, ik zou bellen , ik heb zoiets van bij als ik twijfel bel ik gewoon en wacht niet af, liever 1 keer teveel naar de DA dan 1 keer te weinig/ te laat, succes, is niet leuk om te zien zoiets bij je geliefde diertje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vannacht mn eigen dierenarts de foto's per mail gestuurd. Had nog gebeld maar kwam als spoedarts van die avond bij een dierenarts uit waar ik geen vertrouwen meer in heb. Dierenarts heeft al geantwoord dat aangezien de wond groter aan het worden is in plaats van aan het genezen hij der graag even wilt zien. Maar het was prima dat ik het even via de mail gedaan heb:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .