Ga naar inhoud

Vlinderstruik en bamboe stok


Pascale1987

Aanbevolen berichten

Ik had ff een vraagje over de vlinderstruik en bamboemstokken.

Ik heb een vlinderstruik staan en er is een tak afgebroken. Kan ik die gewoon aan de konijnen geven?

Zo ja, moeten de uitgebloeide bloemen er eerst af of morgen die erop blijven? En de bladeren?

Ook heb ik heel veel van die gedroogde bamboe stokken liggen. Een deel wil ik gebruiken voor de moestuin en om een hindernisje te maken. Kan ik ze ook bij de konijnen leggen om eraan te knagen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de vlinderstruik mogen ze alles hebben, is hier alleen niet zo populair. Het enige wat ze graag eten zijn bloemen, jonge blaadjes en verse, nieuwe takjes. Maar ik geef ze gewoon een hele tak, wanneer die inderdaad afgebroken is, met de uitgebloeide bloemen en al, en wat later haal ik alles wat niet op is terug weg. Uitgebloeide bloemen kan je er evengoed meteen afhalen, dat eten ze toch niet.

Van de bamboe weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ergens anders hier op het forum gevonden dat bamboe niet giftig was maar wel gevaarlijk om te eten, omdat het op een andere manier problemen veroorzaakte. Ik weet niet meer precies wat, maar misschien kan 1 van de vaste BB leden hier iets meer over zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik in een ander topic gevonden.

Het schijnt dat ze de bladeren moeilijk kunnen verteren las ik hier ergens. Het is niet giftig maar de structuur van de balderen is te hard waardoor de darmen verstopt konden raken. Jonge blaadjes is wel anders denk ik. Hier is ook een beetje van de puntjes van bamboe gegeten die door de ren kwamen, maar hou het goed in de gaten.

Dus tja ... wat doe je ermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, heel erg bedankt voor de reacties. De bamboe stokken zal ik dan laten liggen. Zitten overigens geen bladeren aan, zijn echt gewoon stokken.

De vlinderstruik tak had ik gister gelijk bij de konijnen gelegd. Ze gingen er gelijk heen om eraan te smullen. Na een rust pauze hebben ze de bladeren en bloemen helemaal opgegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik in een ander topic gevonden.

Dus tja ... wat doe je ermee?

Dat bedoelde ik inderdaad! Nu weet ik weer wat de reden was. Ik was gaan zoeken omdat we hier ook een bamboe hebben staan en ik het ook wilde geven. Na wat googlen heb ik besloten om het niet te doen vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .