Ga naar inhoud

zindelijkheid


kelly01

Aanbevolen berichten

Een paar dagen is nog niet zo lang hoor ;)

Het is al hartstikke mooi dat je konijn in het toilet plast! De mijne keutelen over het algemeen netjes in de bak, maar verliezen ook weleens wat als ze er weer uit springen.. Gewoon volhouden en hopen dat het beter wordt :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het net zo, alle plas gaat gelukkig op het toilet en de meeste keutels ook maar keutelen doen ze ook wel door de ren. Regelmatig ga ik er even met een vegertje door en zo gaat het prima. Hier is het lastig dat ze voordat ze deze grote ren kregen een korte tijd in een nachthokje zaten met tijdelijk uitlooprennetje ervoor. Ze plaste en poepten toen in hun hok in het hooi. Nu doen ze het dus op het toilet maar ook nog steeds in hun nachtverblijf ( dat open in de ren staat). Ze maken nu niet veel gebruik van het nachtverblijf omdat het warm genoeg is om lekker in de ren te liggen maar voor de winter zou het wel fijn zijn dat alles in het toilet gaat en het hokje om lekker warm in te liggen.....tips????

Groet Diana, Walter en Gijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier deed Happy ook altijd haar plasje op de WC maar haar keutels lagen overal. Toen zijn we zelf iets gaan proberen.

Met zen 2 hebben we het moeten blijven herhalen en doorzetten maar nu vind ik Zelden nog een poepje buiten de WC.

Wij deden:

De poepjes die buiten de bak lagen, oprapen met een papiertje.

Deze lieten wij zien/ruiken aan Happy.

Dan tilden we Happy SAMEN met de poepjes richting haar WC.

Dus als het ware haar laten zien waar ze moeten liggen.

Steeds weer opnieuw, oprapen... samen naar de wc tillen.

Daarvoor moesten we wel elke keer met zen 2 werken, want ik kan Happy niet met 1 hand optillen ;)

Deze oefening duurde denk ik 3 weken (elke dag)

En nu is alles poepjesvrij ;) (tenzij er eens iets meevliegt uit de bak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .