Ga naar inhoud

konijn voelt zich niet goed na eten, maar eet en keuteld wel.


breezer

Aanbevolen berichten

oke, weer een nieuw probleem erbij.

me konijntje ligt veel op zijn zij, met ene uitstraling hij zich niet goed voelt, hij eet, hij keuteld.

wel heeft die pas geleden problemen gehad met keutels en eten op gang brengen na narcose voor haken op kiezen.

ik zie me konijntje echt steeds vechten, en we komen er maar niet uit wat er aan de hand is, zijn ogen draaien af en toe weg, het is me opgevallen dit vooral gebeurt na het eten, het stomme is wel, zogauw die weer bij zinnen is, hij vaak weer gelijk begint te eten. maar na het eten weer neervalt. als ik hem observeer zie ik ene konijn dat vecht om in leven te blijven, maar we kunnen niet vinden wat er mis met hem is. pas nog urine en bloedonderzoek gedaan.

geen gas etc.

dit is zo niet leuk om te zien, hij blijft er gelukkig wel rustig onder, soms denk ik waarom geef je niet op en ga je niet na je vriendje, dan ben je vrij, en hoef je niet meer zo te vechten, maar op een of andere manier kiest die er toch voor te blijven vechten, en ik wil hem helpen maar weet niet meer hoe.

ben ook al met hem na utrecht geweest, uiteindelijk hebben we de darmen en eetlust dus aan de gang gekregen, maar nu ligt die constand plat na het eten, het lijkt wel of zijn lichaam helemaal op is, maar hij blijft maar door vechten. ik weet niet wat hiermee moet, vooral omdat die wel eet en keuteld. wel is die onzindelijk geworden in de kooi, maar dat neem ik hem niet kwalijk, keutels liggen in de wc maar ook erbuiten, net als de plasjes.

hij zit al op kussens vanwege zijn hakjes. dus hij kan in elk geval lekker liggen, maar het ziet er zo zielig uit.

ik denk het echt bij d eouderdom hoort, aangezien we niks hebben kunnen vinden, maar wat moet ik nou doen. hij blijft maar vechten, zo zielig om te zien soms. het zag er van de week gewoon uit alsof die beroerte had, ogen draaide LANGZAAM helemaal weg, (hij bleef wel rustig) (zeker geen terug val ec, dat ziet anders uit, heeft die al vaak gehad dus herken ik direct).

herkent iemand dit, bij een oud konijn? ik denk namelijk het ook wel met de leeftijd te maken kan hebben , 11,5 jaar.

je hoort vaker ze dan vermoeider worden etc tegen het einde, maar die ogen die weg draaide, ik dacht nu is het gebeurt, maar daarna (30 minuten ongeveer) staat die vrolijk op en gaat eten, na het eten ging die weer liggen maar bleven de ogen stabiel. hij ligt momenteel het grote deel van de dag, (ook snachts).

ben beetje bang dit het einde gaat beteken. vooral omdat we tot op heden niks hebben kunnen vinden. steeds terug kerende darm problemen, zonder gas en verstopping (vermoeden de kleine haakjes, maar volgens dierenarts utrecht waren de haakjes daar toch wel veel te klein voor, en hij had geen beschadigingen in mondje of tong ervan, voor zekerheid toch verwijderd). 3 weken gevochten hem aan eten en keutelen te krijgen, gelukt, en nu dit weer. (1,5 week later ofzo).

maandag heb ik weer afspraak bij dierenarts, iemand tips?

ook heeft die problemen onder zijn kin, daar had ik al ander topic over gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff jeetje wat klinkt dit allemaal heel erg naar. Ik zou het ook zo niet weten helaas.. Het klinkt er in elk geval naar dat hij moeite heeft het voedsel te verwerken. Dat hij daar onwel van wordt ofzo. Ik weet niet of dat bij ouderdom hoort. Mijn konijntje vroeger is toch wel 13 jaar geworden en had er ook geen last van. Hij had nog wel ouder kunnen worden als hij niet gevallen was... een heel naar ongeluk maar helaas niet terug te draaien. Zijn het mogelijk de organen die toch moeite hebben met het verwerken van de voedsel? Misschien iets met zijn lever?

Hopelijk vind je snel een oplossing, want dit is wel onwijs naar om mee te maken en te ervaren. Sterkte en beterschap voor je nijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .