Ga naar inhoud

spiermassa


kelly01

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een tijdje geleden ben ik op aanraden van de dierenarts overgeschakeld naar SS. De reden hiervoor was omdat nijntje wat te mager was, komende door zijn leeftijd (bijna 8j) en een minder goede voeder (gemengd). Sinds ik SS geef aan nijntje zie ik opmerkelijk verbetering en hij komt stillaan bij, is levendiger. Hij heeft nog altijd een grote eetlust, en ziet er goed uit. Nu nijntje komt vooral bij op zijn buikje, maar op de plaatsen dat ik het liever zou zien... Vooral zijn heupen kan je goed voelen. Mijn dierenarts vindt het vrij normaal voor zijn leeftijd en zegt dat een ouder konijntje veel van zijn spiermassa verliest. Is dat ook zo bij jullie oudere konijnen?

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram krijgt zijn leven lang SS, is nu 6 en ik merk ook dat hij wel wat magerder is geworden. Je kunt aan 'm zien dat het geen jonkie meer is en ook wel wat voelen, toen hij jonger was was hij toch voller als ik terug denk maar hij eet verder nog super dus ik denk dat het er ook bij hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is laatst naar de dierenarts geweest en zij zegt dat nijntje er allesinds geen last van heeft. Ook zijn stoelgang is normaal. Tis vooral sinds hij zijn nieuwe voeding krijgt dat hij bijkomt, maar enkel op het buikje. Ook ontworm ik hem soms preventief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is wel dat als konijnen vanaf een bepaalde leeftijd eenmaal gewicht verloren hebben dit er inderdaad wel bijkomt, maar met name aan de onderkant zeg maar:p Max voelde de laatste tijd erg mager, maar was perfect op gewicht. Maar zijn botten voelde je heel erg goed. (ruggewervels, bekken/heupen bij zijn nekje, schouderbladen) Daardoor leek hij heel mager, maar hij woog netjes 3.1 kg. Eigenlijk zelfs 100 gram te zwaar voor hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, nog eens vraagje nijntje is een hollander (ram) wat mag die ongeveer wegen? Hij is van 2500 gram naar 2800 gram gegaan... Van nijntje kun je ook botten voelen, vooral de heupen....

aangepast door kelly01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .