Ga naar inhoud

kale plak onder kin/hals, oorzaak nog onbekent.


breezer

Aanbevolen berichten

me konijntje heeft een kale plek onder zijn kin/hals. het is een grote plek, maar geen wont, de huid is wel gewoon mooi van kleur, maar vraag me af waar het vandaan komt. het is een mannetje dus kaal plukken lijkt me sterk.

hij eet nu goed en keuteld goed, haken zijn pas nog verwijderd, maar waren heel erg klein, en kon volgens deskundige (konijnen) dierenarts eigenlijk niet echt de oorzaak zijn. ik vraag me af of er een tomur ofzo kan zijn? hij is al wel oud.

er zijn pas nog foto's van zijn gebit gemaakt, alles was in orde, op dus die kleine haakjes na, die zijn imiddels al verwijderd, (3 weken geleden). daarna heel geklooi gehad hem aan eten en poepen te krijgen, gelukkig gaat dat sinds week weer goed, alleen wou die eerst geen sience selective eten, nu wilt die niks anders meer. (maar alleen maar beter natuurlijk). wel wordt er gewoon ook hooi groente etc gegeten hoor.

ik ga uiteraad na de dierenarts maandag, maar iemand een idee wat het kan zijn? ik ben zo iemand die nu tot maandag in die spanning zit, en zelf wordt ik niet veel wijzer op internet met dit probleem. misschien iemand dit herkend. hij lijkt er op moment geen last van te hebben, maar maak me toch zorgen.

kan het een alergische reactie zijn op de vlooien middel? (wel vreemd want pipet ging juist achter oren in de nek). hij had geen vlooien etc, maar uit voorzorg omdat nieuwe pup in huis kwam en die vaak toch wat mee kunnen nemen, dan beter voorkomen dan genezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen idee..eerste wat in mij op komt is inderdaad mijt ofzo. Bailey heeft ook anderhalf week geleden stronghold gehad. Nu lijkt het alleen erger te zijn..tenminste ik zie ineens meer 'roos' en net zag ik een plekje en lieten haartjes los. :eek: Hij heeft wel minder jeuk, dat wel. Hij krabt en wast zich niet meer zoveel. Dus zou je denken dat het juist beter is geworden.. Hij heeft ook een kale plek rondom zijn oog wat geschoren was. Nu is het haar op het oogje eigenlijk al zo'n beetje teruggegroeid nu na 5 weken ofzo.. maar hij heeft nog steeds wat kale plekken wat nog steeds even kaal is als 5 weken geleden..zit ook beetje 'roos' op het huidje. :s

Dierenarts zegt dat het nu wel weg zal zijn door de stronghold maar dat het tijd heeft om weg te gaan.. de schilfers dan..maar dat verklaard die kale plek op zijn hoofd ook nog steeds niet..tenminste niet waarom het haar nog niet terug gegroeid is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh wacht.. ik had trouwens wel iets gelezen over kwijl.. dat door haken veroorzaakt wordt..dat dit zeg maar kale plekken veroorzaakt. Kijk maar op de site van wilhelminapark dierenkliniek utrecht. Ik was namelijk natuurlijk ook aan het googlen over Bailey's gebitje en kwam dat toen tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude rammen ontwikkelen wel eens een kin knobbel.

Dat is een roze plek onder hun kin die ze soms krijgen door wat te beginnen wrijven tegen vanalles en nog wat. Kan soms echt wat een knobbel worden.

Niet verwarren met een wam want dat is een vetophoping en daar staat wel haar op.

Deze ziet meestal wat rozig en wordt soms gevormd door wrijving zoals mijn oude Thijs doet aan zijn drinkvatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reacties, hij wrijft inderdaad wel erg veel overal tegenaan zijn hele leven. maar voor de zekerheid laat ik het ff checken. mijt lijkt me sterk hij krabt ook niet eraan ofzo. en de huid is daar te mooi voor. de haakjes lijkt me sterk dat die nu al terug zijn, hij eet pas weer 1,5 week ofzo, zou niet goed zijn hij dan weer terug heeft, aangezien die herstel periode van 3 weken heeft na het verwijderen van haakjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .