Ga naar inhoud

Elias heeft diarree :(


Leeuwtje1979

Aanbevolen berichten

Deze morgen schrok ik me rot.

Ik deed de dagelijkse ronde van eten geven en alles netjes maken-nieuw water toen ik ineens heel platte poep in de ren zag liggen met een plasje waterige stoelgang naast.

Kan het kwaad dat ik Georgette mee op dieet zet van enkel hooi en water?

Hij is levendig,lijkt er niet meteen last van te hebben maar helaas is z'n poep heel erg vies :(

Het zijn absoluut geen knuffel-en oppakkonijnen dus hoe begin ik hier in godsnaam aan om hem te wassen?

Een teiltje met lauw water,1 iemand vasthouden en de andere afwassen?

Zal me maar handschoenen aandoen om niet gebeten te worden.

Lief zijn ze wel,laten zich aaien,maar knuffelen,o wee neen dank je wel.

Ik steek het op de warmte van afgelopen dagen,is niet goed voor zowel mens als dier.

Ik zie op het werk ook meer mensen met buikloop.

Sowieso,als het niet betert,ga ik naar de dierenarts.

Ik zat zelfs te denken om het lange haar aan z'n poep door hem te laten scheren.

Maar voor nu eet hij goed,is springlevend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik het hok volledog schoonmaakte heb ik de kans gehad om van op een afstand met de tuinslang z'n poten en poep min of meer te reinigen.

Natuurlijk niet met koud water,met dit warme weet is het eerste water van de tuinslang opgawarmd door de zon.

Het is een begin.Heb op 1 plaats wat slappere drollen gevonden,maar geen waterige diarree.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opletten nu met de warmte en diarree aan de poep dat je geen maden van vliegen gaat krijgen aan zijn poep want dat is fataal als deze zich inwendig gaan begeven.

Zij kunnen op vrij snelle tijd heel je konijntje aantasten. Goed in de gaten houden is dus zeker de boodschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi en water-dieet kan nooit kwaad, dus Georgette mag gerust meedoen. Schoonmaken moet inderdaad, zelfs al willen ze het niet. Wat moet, dat moet. Ik heb het altijd met een nat washandje gedaan, zo eentje om honden te wassen zonder te wassen, omdat natte vacht even aantrekkelijk is voor vliegen dan vieze vacht, wil ik ze nooit 'in bad steken'. En even in de gaten houden, komt het door de warmte, dan is het meestal met een keer ook weer over en blijft het niet duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn beide behandeld tegen myasis,maar morgen ga ik hem terug trachten schoon te maken.

Enkele dagen dieet dan maar voor ze allebei.

Hij lag deze namiddag languit gestrekt te relaxen dus geen zieke indruk anders had ik al snel bij de dierenarts gestaan.

Hok wordt elke dag uitgesopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het reeds meerdere malen geprobeerd en zoals ik zei grootvader deed het vroeger ook en telkens met goed resultaat.

Ook een echt goeie tak zonder bladeren helpt.

natuurlijk is het altijd aan te raden als zo iets blijft duren om inderdaad een staaltje binnen te doen.

Met die warmte hoor je wel meer diarree verhalen. Ook bij de mensen trouwens.

Alles schimmelt veel vlugger en ook dat geeft aanleiding tot diarree.

Wie gras of groenvoer geeft moet hier steeds voorzichtig mee omgaan bij hogere temperaturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag geen diarree meer gezien :bounce:

Toch nog een tweetal dagen het dieet aanhouden voor de zekerheid.

Z'n poten en poep zijn nu helemaal schoon,helaas op een wel erg trieste manier.

Hier in België is een enorm onweer voorbij getrokken deze ochtend met een stortvloed aan water.

Door de slagregen was de lade beginnen overlopen.

De ondersta lade van hun kooi stond vol water (2 centimeter)en ze liepen dus in het water rond.

Gelukkig heeft m'n man dit tijdig gezien en heeft hij gaten geboord zodat het water kon afvloeien.

Ikzelf was gaan werken en schrok me natuurlijk rot.

Ze zaten in paniek in het water te trappelen,terwijl ze zonder problemen naar het bovenste verdiep kunnen.

Geen smerige poten en poep meer dus,helaas dus op een niet zo fijne manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .