Ga naar inhoud

Net gebeten door voedster,gedrag door puberteit?


Leeuwtje1979

Aanbevolen berichten

Hiernet deed ik net hetzelfde als alle dagen.

Een grote kom vol lekker groenvoer en hun portie biks in hun hok zetten.

Ik zette dus gewoon de kom neer.

Georgette reageerde heel fel op m'n hand en beet ineens :(

Terwijl ik het zakje biks aan het openen was (ik weeg dit voor 14 dagen af in porties en stop dit in afgesloten plastic zakjes) kwam ze naar buiten om terug tegen m'n hand te duwen en wou ze terug bijten.

Dit is nieuw voor me,ze is nooit echt aanhankelijk geweest,maar vindt me toch wel leuk als ik met voer afkom.

Elias begreep het niet goed,hij is de goedheid zelve.

Georgette is geboren in februari en wordt,als het goed is,volgende maand bij de opvang geholpen.

Ze gaan sowieso op vakantie-opvang en als ze voldoende weegt gaat de sterilisatie door.

Is dit gedrag te wijten aan de puberteit?Naar Elias is ze altijd al fel geweest sinds enkele maanden.

Het is duidelijk wie de broek draagt :he:

Ik hoop dat het zal overgaan,want dit vind ik niet fijn,ik moet dagelijks zo vaak in hun hok,om te verschonen,eten geven,.....

Groetjes en bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het echt dat dit de oorzaak is.

Felle meid,mijn Georgetteke ;)

Tijdje geleden schreef ik ook al dat ze niet meer overeen kwamen,helemaal niet klef maar mekaar vermijden.

Dit is iets beter,maar de beste maatjes zullen het niet worden,tenzij een sterilisatie hier verandering in brengt.

Ter info: Elias is gecastreerd bij me gekomen,komen beide uit de opvang.

Ze zijn daar beide geboren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze echt doorgebeten of gewoon eens geknabbeld? Als ik hier niet vlug genoeg ben om het voer los te laten, durven ze ook mijn vinger eens vastpakken, maar als ze dan vlees voelen, stoppen ze, er is nooit bloed bij. Enkel bij C moet ik opletten, hij bijt wél, als ik bv net groenten gesneden heb en ik voer uit de hand, dan ziet hij mijn vinger ook voor een stukje groente aan. En bij hem is er dan wel bloed bij. Ik denk dat bij jou agressie wel kan uitgesloten worden, ze heeft een maatje en voldoende ruimte, dus geen reden om agressief te worden om haar ongenoegen te uiten. Ofwel was ze, denk ik, gewoon gehaast en was je niet vlug genoeg ofwel een opstoot van hormonen. Maar aangezien ze binnenkort gecastreerd wordt, is de oplossing daarvoor al gevonden. Vals zal ze alleszins niet zijn of worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proeven was het niet,dit deden ze vroeger al eens.Dit was echt een waarschuwing.

Kan zijn dat ze hongerig was (al hebben ze de hele tijd hooi ter beschikking) of toch de hormoontjes.

Hongerig is minder aannemelijk omdat ik dit ritueel al sinds het begin doen.

Nou ja,hopelijk was het éénmalig,ik vind het niet zo leuk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster Molly bijt/knabbelt mij ook welles in mijn hand als ik ze biks geef.

Dus ik rammel altijd met het bakje aan de andere kant van het hok en dan rent ze die kant op en dan gooi ik het snel aan de andere kant van het hok in het bakje :) Molly is gesteriliseerd maar nog steeds een felle meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .