Ga naar inhoud

"Chronisch snot" behandelmethodes?!


Gondolin

Aanbevolen berichten

Nou. Dat was nuttig. Haha.

Ze hebben niets gedaan omdat de spuitjes dus met tussenpozen van 3 dagen gezet moeten worden (elke 4e dag dus), wat betekent dat de volgende prik dan zaterdag zou moeten en dan zijn ze natuurlijk dicht. Ze raden het sterk af om het zelf te zetten, omdat het zo'n sterk spul is. Als je jezelf per ongeluk in je vinger prikt heb je kans op nierfalen.

Oftewel, daar naar toe geweest met stikhete Pietje, niks gedaan, en nu donderdag nog een keer haha.

Ach ze doen hun best zullen we maar zeggen.

Updates volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste prik is vandaag gezet!

We weten nog niet hoe duur het precies is per prik. Er was een invaldierenarts, en de prijs per prik was nog niet bepaald. Het hele potje kostte in ieder geval 75 euro en de daadwerkelijk gebruikte hoeveelheid iets van 4 euro. Dus daar zit het ergens tussenin ;)

We betalen dan aankomende maandag wanneer we terug gaan voor de tweede prik.

Ik heb het idee dat het niezen meteen al droger klinkt... Maar dat kan ook wishful thinking zijn haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een update. We zijn net weer naar de DA geweest voor de derde prik.

Pietje niest nog steeds, we zien geen snot naar buiten komen, maar ook voordat hij begon aan de Draxxin had hij maar zelden een snotneus.

Het is heel moeilijk te zeggen of er nou wel of geen vooruitgang is, je let er nu natuurlijk ook extra op. Maar ik denk dat hij iets minder begint te niezen.

De Draxxin kost 12 euro per keer en de injectie laten zetten 6 euro per keer: dus 18 euro per prik in totaal.

Maandag gaan we op vakantie, er komt dan een vriend hier in huis oppassen die dinsdag en mogelijk ook daarna nog met Piet op en neer zal gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vriend die hier komt oppassen, die voor het laatst toevallig langs is geweest vlak vóór de eerste prik, zei dat hij wel echt merkte dat Pietje minder niest! :bounce: Hij zit er veel minder bovenop, dus die afstand helpt daar misschien bij. Zou zo fijn zijn!!

(Anders hebben we overigens ook een heel lief snottervoedstertje uit de opvang op het oog... Maar... Het zou te gek zijn voor Pietje..!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even contact gehad met de vriend die op Pietje past.

Hij heeft nu 4 shots Draxxin gehad en: er is geen afspraak gemaakt voor een nieuw shot!! Hij niest niet meer!! Mocht hij binnen een week nog gaan niezen, dan laten we nog een injectie doen, maar het ziet er naar uit dat het weg is!! :party: :party: :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel fijn! Ik heb ook gemerkt bij het konijn dat een keer naar de dierenarts moest ik wel 4 of 5 injecties moest zetten. Die stress van het op en neer slepen doet geen goed, dat verergerde de snot heel duidelijk. Maar ach, wat is 4 of 5 prikken dan nog als je met duplocilline 6 weken om de dag moet prikken en het dan nog niks uithaalt...

Heel fijn dat Pietje weer beter lijkt te zijn en toch nog van zijn snot af is gekomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zeker!! Ik ben er echt zo blij om! Ik heb het ook gelijk aan de konijnenopvang hier in Rijnmond laten weten (ze hadden daar een voedstertje met snot zitten dat uiteindelijk bij een ander snotteraartje geplaatst is, ze gaan het doorgeven aan de nieuwe eigenaren).

Ik mocht de injecties van de dierenarts jammer genoeg niet zelf zetten, gelukkig lijkt Pietje niet zo aangedaan door het reizen. Vaak klap ik het dekseltje van zijn reismandje in de metro even open om hem te kroelen en hij kijkt dan altijd nieuwsgierig naar buiten. Een keertje sprong hij zelfs pardoes op mijn schoot. Hij is erg... tja... ondernemend, en naief :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gondolin!

Het verhaal van mijn konijn lijkt wel wat op die van jou.

Met 8 weken opgehaald bij een fokker, 'gecheckt' en zag er gezond uit, maar vlak na thuiskomt al niezen en een week later, leeftijd 9 weken, werd de diagnose snot gesteld.

3 weken kuur Enrofloraxol gehad, maar dit heeft niets gedaan voor de snot.

Mijn dierenarts raadt mij aan nu verder even geen antibiotica te gebruiken voor mijn konijn om verschillende redenen:

1. de snot is op het moment (nog) niet zo ernstig

2. Guus (mijn konijn) is nog erg jong en antibiotica tast de darmflora aan

Nu heb ik angst dat Guus chronisch snot zal krijgen als ik niets doe (of hij heeft dit al, maar stel van niet dan zou ik hem nu moeten helpen) en daarom wil ik zelf nog wel uitzoeken of er een kuur is die goede resultaten geeft.

Ik zou je graag wat vragen:

Ben je tevreden over Draxxin en weet je misschien of Draxxin net zo schadelijk is voor de darmflora als bijv. Duplocilline?

Ik las dat je konijn niet meer nieste, dus dat is natuurlijk een hele verbetering, maar nu is het weer terug?

Heeft je konijn last gehad van bijwerkingen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Eefje,

Ja, dat is precies wat er bij mij ook is gebeurd. Echt precies. Toch niet de Boerenbont in Groesbeek toevallig? (Oh nee, fokker, ik zie het al.)

Ja, ik ben erg tevreden over Draxxin, tot nu toe is het het enige wat heeft geholpen. Tijdens alle andere medicaties bleef hij constant niezen en snotteren. Dat is met Draxxin in ieder geval ruim anderhalve week over geweest (en ik hoop dat het met wat doorzetten ook weg zal blijven).

Wij zijn momenteel op vakantie maar aan het begin van onze vakantie was hij geheel snotvrij en hoefde hij niet meer terug voor een vijfde prik. Na anderhalve week heeft hij toch weer een keer geniest en ik heb instructies achter gelaten om bij de eerste tekenen van terugkeer weer een afspraak te maken met de dierenarts. Daarover heb ik nog geen update ontvangen dus ik ga er vanuit dat het inmiddels weer over is.

Of het echt helemaal weg zal gaan, weet ik niet, dat is nog te vroeg om te zeggen denk ik. We waren er ook wat laat bij doordat we eerst naar huis werden gestuurd (wachten op snot ipv alleen niezen), dat heeft zeker een maand geduurd, en toen het snot er eenmaal was hebben we nog anderhalve maand aangemodderd met medicatie die niet werkte.

Ik hoop dat het daarom gewoon wat lang duurt, en dat het nog niet chronisch is.

Ik heb, voordat ik Draxxin aanvroeg bij mijn dierenarts, navraag gedaan bij de dierenarts in Sint Michielsgestel die dus veel ervaring er mee heeft. Als ik het me goed herinner heeft hij gezegd dat dit niet schadelijk is voor de darmflora en dat dit juist een van de pluspunten is. Ook werkt het beter omdat het geinjecteerd wordt en direct in het bloed beland in plaats van dat het eerst gegeten wordt en dan via een "omweg" de snot bereikt. En pasteurella schijnt gewoon heel gevoelig te zijn voor Draxxin.

En nee, hij heeft gelukkig helemaal geen last gehad van bijwerkingen! Ik moest wel elke 4 dagen met hem naar de dierenarts, maar gelukkig is Piet een vrolijk enthousiast en naief konijn dat de metro leuk vindt, dus dat was voor mij niet zo erg.

Uiteindelijk zou ik het zeker aanraden, ik heb het idee dat het werkt en heb er eigenlijk ook alleen maar positieve verhalen over gehoord. Mocht het bij Pietje niet werken dan is hij de eerste heb ik het idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenarts Douwe Akkerman van Dierenkliniek Sint-Michielsgestel heeft mij dit gemaild over Draxxin:

>Als dierenarts ben je altijd een beetje huiverig voor iets nieuws. Het product is ''off label use" voor konijnen. Het is er niet voor geregistreerd. Het mag eigenlijk alleen dan gebruikt worden als er geen alternatief is. Ik heb ook de ervaring dat andere medicatie totaal niet helpt. Vandaar de draxxin. Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen, goede werking en geen bijwerkingen, en gemakkelijk 1 x per 4 dagen<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een korte update over de situatie omtrent Guus:

Vandaag ben ik bij een andere dierenarts geweest en deze adviseerde uit zichzelf om Draxxin te gaan gebruiken! Ik ben zo blij! Was echt een super arts!

@ Gondolin: De dierenarts denkt dat Guus maar 2 of 3 prikjes nodig heeft. Dit lijkt mij erg weinig. Weet jij hier misschien meer over? De snot is bij Guus nog niet heel vergevorderd.

Ik heb een uitgebreidere post geschreven in het topic wat ik had geopend over Guus zijn snot, als je wilt kun je dat ook nog lezen.

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?73701-Snot!-Guus-heeft-snot-met-een-raar-verloop-wie-weet-raad

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties!

Fijn ook om elkaar op de hoogte houden over onze 'snotkonijntjes' en de behandelmethoden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb wel vaker gehoord dat 3 het gemiddelde is.

Pietje had er geloof ik 4 nodig, of 5 misschien, best veel dus.

Mijn dierenarts denkt nu dat het "nieuwe" niezen een allergie is, dat het snot dus weg is en hij daarna een allergie heeft ontwikkeld. Lijkt mij nogal sterk persoonlijk, en wel erg toevallig, maar we zijn aan een nieuwe ronde Draxxin begonnen, we zullen zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 à 3 injecties is afdoende over het algemeen. Soms is er wat meer nodig. 1 Konijn bij mij was er zelfs met 1 injectie vanaf en de dag nadat ik haar de prik had gegeven ineens al helemaal beter, is nooit meer ziek geworden. Terwijl ze daarvoor wekenlang behandeld is met Duplocilline, waar ik ze dus niet beter van werd. Het kan heel gauw gaan met de Draxxin, ik geloofde het zelf amper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook Baytrill gehad voor Binky maar dat hielp helemaal niks. Na een week behandelen zag ik nog snot en toen ik over ging naar Novadox was het snot zo weg. Wel heb ik 3 weken behandeld en hoop ik heel hard dat het niet meer terug komt. Binky heeft van zichzelf al heel gevoelige darmen maar nergens geen last van gehad tijdens die 3 weken Novadox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .