Ga naar inhoud

yellow drinkt niet


yellow

Aanbevolen berichten

Hoi hoi. Ik had edn vraagje. Op de een of andere manier drinkt mijn konijn niet uit zichzelf uit zijn drinkflesje. Ik heb daarom ook al een tijdje een bakje met water staan waar hij soms van drinkt. Tegenwoordig drinkt hij bijna niet meer uit zichzelf, ook niet uit zijn bakje. Ik pak nu steeds zijn drinkflesje van de ren af en knijp er een beetje in zodat het water eruit loopt. Zo drinkt hij wel. Heeft iemand een idee waarom hij niet uit zichzelf drinkt? En is dit een probleem want hij krijgt nu wel genoeg drinken binnen alleen moeten wij hem helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien drinkt hij wel maar zie je het niet?

Ververs je het vaak genoeg? Bij mij is het ook vaak dat de ene dag de bak bijna leeg is (ze hebben zo'n RVS hondenbak) en de andere dag is er weinig tot niets weg.

Controleer anders eens zijn turgor, daaraan kun je zien of hij genoeg vocht binnen heeft of krijgt. Dan trek je het nekvel een stukje omhoog, als dit snel terug gaat is zijn turgor goed, dus heeft hij genoeg gedronken.

Veel succes!

Wat voor waterfles heb je trouwens? Mijn ram kan alleen drinken uit flesjes met balletjes, de rest snapt hij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij drinkt wel uit zijn bakje maar erg weinig. De rest geef ik hem. Ik heb al 3 flesjes uitgeprobeert en hij doet het niet. Maar hij heeft veel problemen aan zijn gebit vanwege verkeerd fokken. misschien kan het hierdoor komen? Hij heeft btw geen snijtanden meer en regelmatig haken op zijn kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig hè, dat drinken. Ik heb op dit moment een Vlaamse reus in pension. Een beetje een "lastig geval". Hij heeft lever- en nierproblemen en krijgt daarvoor elke dag druppeltjes in z'n fles. En in de fles moet 75cc water.....

Ik wilde het eerst niet geloven, maar meer dan 75cc drinkt hij echt niet op een dag. Maar hij is vrolijk, hij plast, hij keutelt en je merkt verder niks aan hem. Blijkbaar kunnen sommige konijnen toe met heel weinig water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .