Ga naar inhoud

Zijn er nadelen aan vroeg castreren?


Flibberke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik vroeg me af of er nadelen zijn voor een ram als die vroeg gecastreerd is?

Als mijn voedsterje wat ouder is wil ik graag een gecastreerd rammetje uit de opvang gaan halen en nu zie ik daar geregeld rammetjes van 3 à 4 maand die reeds gecastreerd zijn. Op de meeste site's op het internet staat nochtans dat een ram 6 maand moet zijn.

Hebben jullie ervaring met rammen die vroeg gecastreerd zijn en merk je er iets van? Ik bedoel zijn de vroeg gecastreerde rammen later lichamelijk helemaal in orde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry te vroeg ge entered!!

ik heb dit gedaan omdat ik twee mannen heb! door ze op deze vroeg leeftijd te castreren is hun hormoon toestand nog niet helemal op gang gekomen. de mannen kenne het rijden dan nog niet echt en zijn zich dan nog niet bewust hiervan! door ze op deze jonge leeftijd te castrerenben je dit proces voor en zorgt dit, zeker bij twee mannen voor minder kans op problemen in de toekomst! de meeste dierenartsen castreren toch al vanaf vier maanden of vanaf da tde balletjes zijn ingedaald!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van twee rammen ben ik zo zeker niet van hoor, of dat ook bij vroegcastratie dan wel goed gaat... Maar je weet het niet.

Vroegcastratie heeft niet zoveel nadelen bij een ram. Als de ballen tenminste ingedaald zijn, want als die nog niet ingedaald zijn is het wel een hele zware en moeilijke operatie, dan moeten ze in de buikholte zijn waar de nog niet ingedaalde ballen zitten. De ballen dalen in tussen de leeftijd van 4 en 6 maanden ongeveer, soms wat vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van twee rammen ben ik zo zeker niet van hoor, of dat ook bij vroegcastratie dan wel goed gaat... Maar je weet het niet.

Vroegcastratie heeft niet zoveel nadelen bij een ram. Als de ballen tenminste ingedaald zijn, want als die nog niet ingedaald zijn is het wel een hele zware en moeilijke operatie, dan moeten ze in de buikholte zijn waar de nog niet ingedaalde ballen zitten. De ballen dalen in tussen de leeftijd van 4 en 6 maanden ongeveer, soms wat vroeger.

nee zeker ben je helaas nergens van in het leven..... maar de ervaringen leren dat de kasen dan toch aanzielijk groter zijn! daarbij speelt ook mee dat de rammen dan wel nooit in aanranking geweest moeten zijn met vrouwtjes en van jongs af aan bij mekaar geweest moeten zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha konden somige het maar vroeger.In zwitserland kan het dus bij caroline al met 3 maanden van wege speciaale techniek.De da´s in nederland zijn nog niet zo ver.De willen vaak wachten tot de ballen zijn ingedaald.tussen de 4 en 5 maanden hanteren de meeste.Wat in sommige gevallen wel verveelend is.Als je konijnen daar door moet scheiden wat carolien niet hoefde.Nadeel castratie zo vroeg geen eigelijk.Meer voor delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .