Ga naar inhoud

kleur urine konijn


HJW

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen hadden toen ze op ander voer stonden ook heel cremekleurige urine. Nu ik HFST voer kom ik niets meer tegen. Hoe kun je een teveel aan calcium ook voorkomen? Ik neem aan dat het nooit kwaad kan dit tot een minimum te beperken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eindelijk een foto kunnen maken van de urinekleur die ik bedoelde en heb ook gezien wie dit plasje gedaan heeft!

Deze is dus net vers van Joy. Ik heb Hope ook al een keer plasje zien doen maar die was een stuk doorzichtiger. Moet ik mij hier zorgen over maken?

iun2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er ging bij boven staand bericht even iets mis:/ stomme smartphone

Ziet eruit als een teveel aan calcium. Hier zagen de plasjes er ook zo uit en soms zelfs met echt wit bezinksel. Wat je kunt doen is het plasje langs brengen bij de DA voor een urine onderzoek als je echt zeker wilt zijn. De DA kan dan altijd aan de hand van de uitslag beslissen of hij het betreffende konijntje wilt zien.

Normaal gesproken hoef je je er geen enorme zorgen om te maken maar zeker wel in de gaten houden. Mijn DA heeft mij een calciumarm dieet aangeraden en wat info mee genomen, het is sowieso niet geheel onverstandig om de hoeveelheid calcium te beperken tot wat ze nodig hebben en niet meer en niet minder zei mijn DA. Verder ben ik zelf ook nog gaan zoeken. Het is veel reken en meet werk maar als je uiteindelijk op de goede weg zit zie je het verschil al snel. Ik ben bv overgestapt van kraanwater op spa blauw dit maakte al een enorm verschil. En nu heb ik twee happy nijntjes, nog wel tot dat ze over een half uur na de DA gaan voor hun castraties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip van mij dan weer: als je Spa Blauw alleen gebruikt vanwege het lage kalkgehalte kan je ook overwegen om een kalkfilter aan te schaffen. Google maar eens op "Brita" (een merk dat veel filterproducten produceert). Lijkt me op termijn goedkoper dan flesjes Spa... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke plas, die van HJW's konijn of van die van mij? Ik vond die van mij heel donker en die van HJW is heel troebel.

Ben stom genoeg vergeten te vragen of het iets was waar we rekening mee moeten houden, maar donderdag gaan we weer terug, dus hoezee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zulke donkere plasjes als bij Gondolin hebben ze hier ook wel eens gehad. Vooral na wilgentakken, nu is het bijv weer gewoon geel.

Het eerste plasje wat ik van Kyra zag was exact hetzelfde als bij HJW. Schrok ik me toen nog rot van, maar dat is over sinds ik SS voer in plaats van goedkoop voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft wel wilgentakken, daar knaagt hij alleen niet aan. Máár die takken komen van de wilg die hier (super toevallig) gewoon in de tuin staat (hallelujah, perfect huurhuis). Hij eet wel altijd veel wilgenblaadjes als hij in de tuin is, smult er gewoonweg van. Zal daar wel door komen dan. Maar vraag het toch nog even na om zeker te weten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip van mij dan weer: als je Spa Blauw alleen gebruikt vanwege het lage kalkgehalte kan je ook overwegen om een kalkfilter aan te schaffen. Google maar eens op "Brita" (een merk dat veel filterproducten produceert). Lijkt me op termijn goedkoper dan flesjes Spa... ;)

Bedankt voor de tip, kan alleen niet echt terug vinden hoe veel je het kalk dan terug kunt dringen. Achja zoveel drinken die twee hier ook niet die fles op 2-3 weken kan ik wel missen:)

Fijn te horen dat t trouwens van wilgenblaadjes is!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .