Ga naar inhoud

brood


ricksem

Aanbevolen berichten

mijn buurman is op vakantie en zijn tante zorgt voor het konijn en de planten enzo en vissen maar nu zag ik een brood kapje onder in het hok liggen was al heel stuk af nou ben ik benieuwt hoe dat nou gaat of er geen bdks in het hok liggen ik kan natuurlijk altijd ff kijken ik weet er tog meer vanaf dan die tante

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet de bemoeierige buurman uit gaan hangen als de eigenaar weg is. Het beestje zal het wel vaker krijgen denk ik?! Je kan het na de vakantie even doorgeven aan je buurman natuurlijk dat het niet het beste voer is!

En ken je die tante persoonlijk dat je zo zeker weet dat jij er meer vanaf weet als haar?

Er zijn ook heel veel mensen die hun konijn ijsbergsla geven, dat is ook niet goed maar er schijnen toch konijnen te zijn die er oud mee kunnenw orden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het krijgt wel vaker brood en ja ik weet meer als haar want ik weet dat je wel brood mag geven aan een konijn maar niet zoveel gewoon een klein stukje ik zelf geef ook wel brood maar dat is maar 1 vierkante centimeter;) en tuurlijk mag het wel ijsbergsla als je het maar beperkt geeft dus niet veel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef verschillende sla soorten en echt wel meer als 1 cm2 ;) Mijn konijnen zijn spring levend en gezond.. Ze zijn nog nooit zo gezond geweest als de afgelopen 1,5 jaar. Ik heb het wel biologisch in mijn eigen tuintje groeien.

Men zegt dat konijnen gas kunnen krijgen van sla, maar dat hoeft dus helemaal niet het geval te zijn. Mijn voedster krijgt nergens gas van. Mijn ram krijgt gas van het kleinste stukje fruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Riksem, misschien maakt de eigenaar wel een bewuste keuze met het geven van brood, daar heb jij niet uit af te leiden dat je meer weet dan hem/haar. Dat is in het algemeen een heel gevaarlijke houding. Ik zou netjes wachten tot na de vakantie en dan bevragen waarom hij voor brood heeft gekozen. Als uit het antwoord niet blijkt dat hij weet dat brood geen ideale aanvulling is op het dieet van zijn konijn kan je voorzichtig met info gaan strooien en een alternatief bieden (zeggen wat jij geeft aan ze om lekker op te knabbelen).

Als ik het goed begrepen heb gaat de vraag van de TS over het al dan niet ingrijpen en niet over sla. Het was een voorbeeld van een van de posters, die volgens mij niet de bedoeling had een sla-discussie te starten in dit topic..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Riksem, misschien maakt de eigenaar wel een bewuste keuze met het geven van brood, daar heb jij niet uit af te leiden dat je meer weet dan hem/haar. Dat is in het algemeen een heel gevaarlijke houding. Ik zou netjes wachten tot na de vakantie en dan bevragen waarom hij voor brood heeft gekozen. Als uit het antwoord niet blijkt dat hij weet dat brood geen ideale aanvulling is op het dieet van zijn konijn kan je voorzichtig met info gaan strooien en een alternatief bieden (zeggen wat jij geeft aan ze om lekker op te knabbelen).

Als ik het goed begrepen heb gaat de vraag van de TS over het al dan niet ingrijpen en niet over sla. Het was een voorbeeld van een van de posters, die volgens mij niet de bedoeling had een sla-discussie te starten in dit topic..

Sonja beweerd dat sla per definitie niet goed is voor een konijn. Dat is niet waar en daarom ging ik daar op in.

Een konijn is geen granen eter. Brood bevat graan. Dus brood is per definitie wel ongezond voor een konijn.

Ik kan ook geen rede bedenken waarom brood ineens wel gezond zou zijn voor een konijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat het per definitie slecht is. Het is alleen niet heel gezond heb ik begrepen. En nee ik wilde geen sla discussie starten. Ik wil alleen maar zeggen dat iets wat niet heel gezond is niet meteen zegt dat degene die het geeft geen verstand van konijnen heeft!

En dat ik het dus beetje overdreven vind te zeggen: ik weet Natuurlijk veel meer dan die tante...

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar het is wel zo want ik ben dus ff wezen vragen of ze veel verstand van konijnen heeft toen zij ze nee eigenlijk niet toen heb ik het boek het gelukkige konijn aan der gegeven om te lezen krijg ik morgen weer trug dus ben benieuwt wat er uit komt;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me er ook niet te veel mee bemoeien en zorg er zeker voor dat je niet betweterig overkomt, niemand houdt van een betweter..

Als je de buurman spreekt als hij terugkomt kun je het er eens over hebben. Misschien weet hij niet dat het niet zo gezond is, misschien heeft hij er wel een goede reden voor. Er zijn zo veel mensen die hun konijnen brood voeren, of snoepjes, knaagsticks, noem maar op. Het is niet zo dat het konijn daar direct door vergiftigd wordt, er zijn konijnen die gezond 14 worden met een boterham per dag en er zijn konijnen die van 1 stukje brood aan de diarree gaan. Ik zou zeggen: maak het probleem vooral niet groter dan het is. Als het konijn gewoon gezond is maakt het niet zoveel uit en kun je eens 'in de wandelgangen' laten vallen dat brood niet zo gezond is voor een konijn. Als ik dit zo lees lijkt mij het grootste probleem dat het konijn alleen en in een hok zit, of ik moet het verkeerd gelezen hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ze heeft het boek gelezen en was heel erg verrast wat een konijn eigenlijk nodig heeft ze gaat goed hooi kopen en in een balletje doen en een speeltje gaat ze kopen en ze had het ook over een ren maar dan moest ze eerst met de buurman bellen haha best goed nieuws dus dus het heeft gewerkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .