Ga naar inhoud

Stifttanden


ishirra

Aanbevolen berichten

Een paar dagen geleden kreeg ik in de gaten dat Snowhy niet goed meer at. Hij had ook wat slappe keuteltjes.

Had direct pijnstiller opgestart en dwangvoer omdat ik echt aan de kiezen dacht want Snowhy eet geen hooi.

Alles hebben we al geprobeerd van hooi en gedroogde kruiden maar niks heeft succes.

Ook de pellets van science selective geprobeerd om toch wat structuur te hebben maar die weigeren ze te eten.

Gisteren dus naar de dierenkliniek om onder narcose te gaan. Hij bleek 4 punten te hebben op de kiezen en 2 grote wondjes op zijn tong. Ze hebben ook foto's genomen om hem en zijn tandproblemen te kunnen opvolgen.

En daaruit bleek dat hij op 2plaatsen maar weinig bot meer heeft op zijn kaak maar vooral dat hij geen stifttanden heeft of ooit gehad heeft.

De professor stond zelf versteld want dat had ze nog nooit geweten. Is in de dierenkliniek zelfs nog nooit voorgekomen.

Nu maak ik mij er ook wat zorgen over. Zou dit ook een deel van de tandproblemen verklaren?

Ondertussen gaat het wel weer beter met hem. Hij eet zijn dwangvoer goed en eet ook zelf weer korreltjes en zelfs een sprietje hooi deze morgen. Hij krijgt nog pijnstiller en medicatie om zijn spijsvertering te helpen. Binnen paar dagen bouwen we langzaam af met alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee zijn voortanden zijn niet langer dan normaal. Ze vermoed dat de tandproblemen een erfelijke factor zijn. Maar ze wist niet of het effectief ook met de stifftanden zou te maken hebben ook omdat ze het nog nooit gezien hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .