Ga naar inhoud

Moya's castrate


Evee

Aanbevolen berichten

Jaja, ik heb de knoop doorgehakt, ook moya moet er aan geloven.

Ze heeft veel last van schijnzwangershappen gehad, en haar eierstokken gaan er toch echt uit. Haar baarmoeder alleen als dat nodig blijkt te zijn. We hopen ook dat ze misschien na de castratie iets liever tegen asha zal zijn.

Ik heb specifiek gevraagd naar de dierenarts die vlekje en binky ook gedaan heeft, en vrijdag om kwart over 8 mag ik haar brengen. Na 5 uur kunnen we haar dan weer ophalen als alles goed is gegaan. Heb expres vrijdag gedaan omdat legar zaterdag thuis is, zondag zijn we er allebei, maandag niemand maar kan mijn moeder evt wel regelmatig komen kijken en dinsdag ben ik dan weer vrij. Moet toch genoeg zijn om haar weer op de been te krijgen hoop ik!

Ik krijg pijnstillers mee voor nadien. Ze hoeft niet nuchter te zijn werd me nog verteld, maar dat wist ik natuurlijk al! :)

Ik vind het altijd maar spannend, ik hoop dan ook dat alles goed zal gaan! Het is toch echt een flinke operatie, zeker voor een konijn! Nou is moya wel een flinke, maar toch!

Duimen jullie mee vrijdag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik duim uiteraard ook mee!

Ja, dat ken ik, van dat vergiftigde verjaardagsgeschenk... Hier is Savannah gecastreerd de dag na haar eerste verjaardag... Ook enkel de eierstokken eruit. Maar daarmee is het risico op baarmoederinfectie en baarmoederkanker ook helemaal weg hoor, want dat zijn hormonaal bepaalde ziektes en als de eierstokken weg zijn, zijn er geen hormonen meer...

Ik hoop voor jou dat Moya en Asha het nadien beter met elkaar gaan vinden, maar als het loopt zoals hier, dan vrees ik ervoor...

Veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hok (binnen) en alles staat al klaar, morgenochtend is het dan zo ver. Ik heb er op het moment geen fijn gevoel bij, maak me nogal zorgen of alles wel goed zal gaan. Zal blij zijn als alles voorbij is en het is goed gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mevrouw is net thuis van de dierenarts, ik heb al helemaal in de stress gezeten, de operatie was namelijk niet helemaal volgens plan verlopen.

Ten eerste vielen de kosten veel hoger uit door haar gewicht, wat geen probleem is hoor! Ik was 120 euro kwijt nu inclusief medicijnen.

Ten tweede ging er wat mis tijdens de operatie zelf. Ze hadden haar eierstokken afgebonden zodat de bloedtoevoer tegen gehouden werd en ze de eierstokken konden verwijderen. Alleen het touwtje waarmee dat afgebonden was, was zo strak dat het er doorheen sneed en dus voor een bloedbadje gezorgd heeft.

Maar gelukkig is mevrouw eigenlijk best fit, ze heeft al geplast en al op een science selective biksje geknabbeld. Mevrouw heeft kruidenhooi, gewone biks, science selective en groenvoer, en straks ga ik ook nog hooithee maken (ze heeft al water). Ik heb voor 1 dag pijnstillers mee (1 flesje is voor 1 dag bij een nijn met het gewicht van moya lol). Onze dierenarts heeft weekenddienst dus als er wat is kunnen we er ook gewoon terecht. Over een weekje gaan we op controle met haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dr eetlust is niets mis! Ze is nu aan haar groenteschotel begonnen!

Ik heb zwartje even lekker in huis genomen, hij zat zo sipjes te zijn in de ren. Maar volgens mij vind hij het allemaal nogal eng in huis, het is natuurlijk ook al 2 jaar geleden dat hij hier voor het laatst gelopen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .