Ga naar inhoud

mijn voedster likt/knabbelt ex-ram kaal


Gridje

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al zegt sinds een paar dagen merk ik dat mijn voedster (Chuzzle) mijn ex-ram (Norris) op bepaalde plekken kaal likt/knabbelt (net boven zijn rechteroog en op zijn rechterschouderblad kleine stukjes max. halve cm. bij halve cm.

Norris laat dit gewoon toe waarom laat hij het toe? Nog belangrijker waarom doet Chuzzle dit?

De plekjes zelf zien er rustig uit geen open plekken gewoon haarloos...

Kan het door stress komen? Norris is nogal agresief als het om eten gaat dan jaagt hij Chuzzle hard weg, voor de rest is het een klef stel, waar Norris is is Chuzzle en andersom....

Dus ideeen? Wat te doen of wat dan ook....

Ik heb het eerder gehad maar dan deed de ram het en knabbelde zichzelf ook kaal bleek waarschijnlijk te komen doordat hij inwendig ziek was had een tumor in zijn lever heb hem moeten laten inslapen, en daar ben ik nu weer bang voor....Maar aangezien Chuzzle zichzelf nog niet kaalknabbelt weet ik het nu niet.

Dusss...

Link naar reactie
Delen op andere sites

lastig om daar zo wat van te zeggen omdat je het niet ziet gebeuren.... Heb hier wel een dame die driftig de ogen van Hugo bewerkt... Geen kale plekken gelukkig nog hoor... mijn vorige koppel deed het inene ook, die gingen uiteindelijk vechten omdat hij gek werd van dat belachelijke gelik van haar...het is wel zo dat degene die gelikt wordt het dominante nijn is. Waarom ze hem zo kaal likt, ik zou het je niet durven zeggen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reza, bedankt voor je reactie, ook al heb je niet echt een verklaring, maar ik ben wel blij dat je het deels herkent, mijn dame is ook echt vaak driftig het rechter oog aan het poetsen, maar ook knabbelt ze dan (dat merk ik aan Norris zijn reactie trekt zijn koppie wat weg als ze hem te dicht op de huid knabbelt doet zeer lijkt me) Maar Norris huppelt niet weg of ook geen negatieve reactie naar Chuzzle toe, heel raar...

Waar ik ook aan zat te denken Chuzzle heeft zelf een hele tijd last gehad van haar rechteroog (DA geweest rontgen, tanden gecheckt etc.) na diverse zalfjes is dat nu ruim een maand over, kan het dat ze toch stiekem nog last heeft van haar oog en daarom bij Norris knabbelt op de plek waar het haar irriteert of zo, er is niks te zien bij haar meer geen tranen, nattigheid of iets dergelijks...

Of zou Chuzzle nog kunnen rouwen om Dimpler die nu een maand geleden is ingeslapen, Dimpler zorgde altijd voor rust in de groep, maar ook dat Chuzzle Norris uberhaupt accepteerde tijdens het koppelen zonder Dimpler dook ze weg van Norris, knorren, piepen met grote schrikogen...(zou je nu niet meer zeggen zoooo klef:love:)

Sorry ben gewoon aan het brainstormen misschien slaat dit wel nergens op:whistle2:

Maar ik wil geen kale Norris, en ik wil niet panisch reageren als Chuzzle weer "lief"aan het wassen is ik weet het even niet misschien is het niks (ernstigs)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook gehad met mijn voedster en exram.

Toen ze net hierheen verhuisd zijn was mijn voedster constant net boven het oog van mijn exram aan het likken,

totdat er inderdaad een kale plek ontstond.

Nadat ze er echter een tijdje zaten is ze vanzelf weer gestopt.

Toen is ze weer een keer begonnen toen er een tijdje een marter door onze tuin gelopen heeft,

en toen de marter niet meer kwam is ze weer opgehouden.

Ik denk dus dat het door stress zou kunnen komen, dat ze op die manier steun zoekt bij haar maatje of zoiets.

Nu alles gewoon rustig is doet ze het ook niet, dus misschien dat je zou kunnen kijken of er iets is wat stress veroorzaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua stress denk ik aan de momenten dat ze eten krijgen aangezien mijn Norris nogal agresief reageert (of hebberig) als ik ze eten geef dan jaagt hij haar soms helemaal de slaapkamer van mij in komt ie terug naar mij om gauw het eten op te slurpen maar zodra Chuzzle in de buurt van de woonkamer drempel komt moet hij haar weer terug jagen, dus misschien moet ik ze maar afzonderlijk eten gaan geven, Norris even in het hok opsluiten of Chuzzle, misschien helpt dat.

Of een ander idee wat niet zo simpel is op te lossen dat Chuzzle Dimplers steun mist als Norris gemeen doet, Chuzzle ging op die momenten altijd bij Dimpler zitten en Dimpler beet/knorde WEL van zich af.

Voor de rest kan ik geen veranderingen of stress situaties bedenken ga het eerst maar proberen met anders eten geven, ik hou jullie op de hoogte bedankt voor je idee fancii!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha Norris moet ook nog de konijnentaal leren, zijn voorgeschiedenis ken ik niet hij was gevonden in de duinen en bij de opvang gebracht en zo weer bij mij beland, ik heb ook het idee dat Norris een eenzaam leven heeft gehad voor mij, en nu dus hard moet leren hoe het werkt met een medekonijn, Dimpler heeft hem veel geleerd nu moet Chuzzle het overnemen, maar hij begint het door te krijgen dat Chuzzle ook wel eens gelikt wil worden, eerst keek hij zo raar er bij zo van "wat wil jij nou van mij?"

Cuzzle is weer even gestopt met extreem likken/knabbelen en gisteren ging het beter met eten geven, ik hoop dat het nu dus goed komt, even afwachten met mijn rare konijnen:wink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook hoop dat het steeds beter gaat en inderdaad mocht Bloem gistermiddag lekker tegen Hugo aankruipen, dat was wel heel fijn om te zien... Je ziet in zijn oogjes ook vaak verwarring, wat wil je nu van mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach das lief! ja Hugo gaat het wel leren, en Norris leert ook iedere keer weer een stukje van het echte konijn-zijn, Chuzzle kan dan ook heel overtuigend overkomen, Dimpler deed het meer met agressie, Chuzzle meer met haar schattigheid, echt blijven smeken om gelikt te worden, zo aandoenlijk.:love:

Ik vind het zo erg het idee dat Norris nu pas nog moet leren wat het inhoudt om konijn te zijn, en het idee dat er veel meer konijnen zo zijn, kijk op Marktplaats (natuurlijk zitten daar ook goede tussen maar OK):frown:

on-topic, het wassen/knabbelen gaat nu nog steeds goed, misschien was het toch iets tijdelijks, ik wacht nog maar af Norris is nu ook flink in de rui gegaan ziet er nog sneuer uit hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, zelfs na ruim 20 jaar met konijnen bezig te zijn zie je dat ze je nog altijd kunnen verrassen met dingen die je niet kent, en wat ben ik dan nog steeds een stresskip zeg...

Ze weten me wel bezig te houden hier :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihihi ik zou niks anders meer willen als je eenmaal een konijn hebt dan ben je verkocht, verslaafd voor het leven dat heb ik tenminste...

En dan neem ik deze momenten voor lief dat ik weer eens een stresskip ben, mijn verslaving duurt nu al ruim 20 jaar en hoop nog minimaal 20 jaar aan ze verslaafd te kunnen zijn, gezonde verslaving toch?:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .