Ga naar inhoud

Teveel groente?


Charita

Aanbevolen berichten

Ik heb even een vraag.

Hoeveel groente mag een konijn per dag?

Ik heb 2 dames, 12 weken, de meesten zullen t nu wel weten. En ze krijgen gewoon de biks die ze mogen hebben, niks meer. En overal waar ze komen ligt of hangt hooi.

Ze krijgen nu 's morgens samen 4 bladen witlof (dat breek ik dus van een witlof af) en 2 grote bladeren andijvie van de krop.

Als ik thuis kom van m'n werk krijgen ze dat nog eens.

Ik merk dat ze nu minder hooi eten dan vroeger toen ze alleen hooi en biks kregen. Ze eten het beide nog wel maar het is iets minder enthousiast. (Ook biks eten ze minder uiteraard)

Krijgen ze teveel groente van me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het eerder te weinig als te veel haha. Ik geef ze rustig een hele stronk witlof en dan nog wat andijvie bladeren en nog wat anders erbij. Er is wel een richtlijn voor, zoveel groente per kg lichaamsgewicht. Ik weet die alleen niet uit m'n hoofd, iemand anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee, ik doe maar wat, maar ik heb mijn duo langzamerhand aan behoorlijk wat gewend en ze krijgen elke dag een hoopje groenvoer. Een witlof, wat broccoli of zo, stukje winterpeen, stukje appel. Een klein beetje biks en verder hooi en daar eten ze best van, zo lang ze geen verleidingen hebben zoals biks. Ze hebben prachtige poepjes in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .