Ga naar inhoud

Blindedarmkeutels worden niet meer opgegeten.


Lydiaa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen laten mijn konijnen (of één van de twee dat kan ik niet achterhalen) hun bdk liggen.

Ze krijgen al weinig brokjes, dus daar moet het niet aan liggen. Kan het misschien liggen aan de hoeveelheid groente?

Ik geef ze alleen niet meer groente als normaal... Wat zou ik kunnen doen?

Bij het eten leggen heeft ook geen zin, want no way dat ze die dan nog op willen eten.

Kan het heel veel kwaad of zal dit gewoon een fase zijn?

Even op een rijtje:

* Ze krijgen niet meer eten dan normaal.

* Ze eten goed hooi.

* Ze hebben ze vrijwel altijd keurig opgegeten (afgelopen twee jaar).

* Het is niet duidelijk van wie ze zijn of dat ze van allebei de konijnen zijn.

* Het komt niet doordat ze schrikken en ze laten vallen (ik zie het ook gebeuren als ze gewoon op hun gemakje zitten).

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien handig om er achter te komen van wie ze zijn. Dat kan je natuurlijk op verschillende manieren doen. Door urenlang bij hun te zitten en op te letten, of om ze even 's ochtends of wat apart te zetten. Niet te lang natuurlijk bij elkaar vandaan maar paar uurtjes kan geen kwaad als het een hecht koppeltje is.

Daarnaast zou het verschillende redenen kunnen hebben.

Of door de warmte hebben ze minder eetlust en zijn ze sneller vol. Waardoor de porties die ze krijgen misschien al wel erg vult.

Daarentegen zou ik niet zomaar eten minderen natuurlijk.

Het kan ook zijn dat het konijn wormen heeft en daarom zijn blindedarmkeutels niet wil opeten.

Weet je ook zeker dat ze allebei nog lekker fit en gezond zijn? Zijn ze ook allebei goed op gewicht? Konijnen met overgewicht die laten ook wel hun BDK liggen omdat ze er niet meer goed bij kunnen.

Verder zou ik het zo ook niet weten.. wat het zou kunnen zijn. Misschien dat iemand anders nog wat meer kan vertellen.

Of het kwaad kan..nou als het te lang duurt zeker wel, want uit de BDK halen ze de voedingstoffen die ze nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien handig om er achter te komen van wie ze zijn. Dat kan je natuurlijk op verschillende manieren doen. Door urenlang bij hun te zitten en op te letten, of om ze even 's ochtends of wat apart te zetten. Niet te lang natuurlijk bij elkaar vandaan maar paar uurtjes kan geen kwaad als het een hecht koppeltje is.

Daarnaast zou het verschillende redenen kunnen hebben.

Of door de warmte hebben ze minder eetlust en zijn ze sneller vol. Waardoor de porties die ze krijgen misschien al wel erg vult.

Daarentegen zou ik niet zomaar eten minderen natuurlijk.

Het kan ook zijn dat het konijn wormen heeft en daarom zijn blindedarmkeutels niet wil opeten.

Weet je ook zeker dat ze allebei nog lekker fit en gezond zijn? Zijn ze ook allebei goed op gewicht? Konijnen met overgewicht die laten ook wel hun BDK liggen omdat ze er niet meer goed bij kunnen.

Verder zou ik het zo ook niet weten.. wat het zou kunnen zijn. Misschien dat iemand anders nog wat meer kan vertellen.

Of het kwaad kan..nou als het te lang duurt zeker wel, want uit de BDK halen ze de voedingstoffen die ze nodig hebben.

Mijn konijnen zijn allebei slank, door het gewicht kan het niet komen. Ze ogen fit en gezond, maken binkies, bunnyflops en overdag luieren ze vooral.

Ik heb een maand geleden een ontwormingskuur gedaan uit voorzorg, maar het zou inderdaad kunnen. Heb wel de keutels gecontroleerd en kan niks vinden.

Ik ga proberen het groenvoer wat te minderen want dat geef ik wel flink wat, even kijken of het daarmee over gaat. Hooi blijf ik natuurlijk onbeperkt geen.

Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .