Ga naar inhoud

constant nestjes maken.


Baziel en Babette

Aanbevolen berichten

Babette is sinds het begin van de lente nestjes aan het maken.

Ze verzamelt al het hooi, plukt zichzelf en maakt dan een nestje in het nachthok.

Sinds die tijd is mevrouwtje ook heel erg kwaad op mij als ik naar het hok ga, ik mag het hok niet meer schoonmaken of ze begint te grommen en te piepen en vliegt naar mijn handen.

Buiten het hok is ze nog gewoon heel erg lief. Het is nooit een knuffel konijn geweest en ze zal het ook nooit worden, maar een aaitje vind ze wel leuk. Het lijkt wel alsof ik gewoon niet bij haar nestje mag komen dus.

Ze maakt ongeveer wel elke 2 weken een nestje, en dat blijft maar aanhouden. Is dit normaal gedrag of is dit het teken dat ze echt teveel last heeft van haar hormonen en laat ik haar beter helpen?

Ik heb geen konijnen om te knuffelen ofzo, omdat ik ook weet dat een konijn niet echt een knuffeldier is ookal zien ze er zo uit, dus dat ze een beetje nukkig is vind ik persoonlijk niet zo erg. Ik wil gewoon dat zij gelukkig is. Maar dat is nu waar ik aan twijfel.

Is ze nog wel gelukkig als ze heel de tijd door haar hormonen nestjes gaat maken en nestjes aan het beschermen is waar natuurlijk nooit jongen van zullen komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier zelf niet echt ervaring mee (gelukkig) maar ik denk op het moment dat Lady zo veel nestjes zou maken en ook ander gedrag zou gaan vertonen ik haar wel zou laten helpen, het lijkt mij inderdaad dat ze erg last heeft van haar hormonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt wel als een dame met vreselijk veel last van haar hormonen. Hier uitte zich dat op een andere manier, door ontzettend rijden en sproeien. Ze had er echt last van en mijn ram ook, bij jou klinkt het ook niet echt rustig en gezellig zo.. Ik heb haar laten helpen en ben heel blij dat ik dat gedaan heb. Mijn konijntjes zijn weer ontzettend gek op elkaar en hebben geen last meer van dat hormonale gedoe. Ik kan het je echt aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen Baziel is ze meestal wel nog lief, alleen als ze een nestje heeft gemaakt jaagt ze hem af en toe weg uit het nachthok maar 5minuten later liggen ze weer samen te slapen of elkaar te wassen. Rijden heb ik haar nog niet vaak zien doen.

Binnen een weekje of 3 moet ik ook onze jonge ram die nu nog alleen woont castreren, dus dan zou ik eventueel een afspraak kunnen maken bij de dierenarts dat tegelijkertijd Babette word geholpen.

Maar hoe doe ik dat dan met haar ram die tijdens de operatie alleen achterblijft?

Kunnen ze na de operatie meteen terug samen worden gezet, of moet ik Babette dan nog een tijdje apart houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet je even uitproberen. Mijn ram begon haar op te jagen, dus heb ik ze een week uit elkaar moeten houden, zodat haar wond goed kon genezen. Daarna was het na een half uurtje op neutraal terrein weer grote liefde. Als ze rustig zijn samen kunnen ze wel bij elkaar blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had onze Buffel afgelopen najaar ook last van. Ze bouwde steeds vaker nestjes, op een gegeven moment zelfs elke week wel een keer! We hebben haar toen laten helpen, ik vond het gewoon zielig om te zien hoe druk en opgefokt ze was.

Na de castratie hebben we haar één nachtje apart gehouden om wat bij te komen, daarna gewoon weer samen gezet met onze ram en dat ging gewoon goed. Ze at meteen een stuk beter en knapte veel sneller op toen ze weer samen met hem zat.

Het is wel belangrijk dat je ram niet te veel op je voedster gaat rijden na de operatie. Dat is voor haar erg zwaar en ook de wond moet goed kunnen genezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .