Ga naar inhoud

Graven Ram


Pippa

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn Sjuul, een ram heeft sinds kort de "tik" om te graven op de houten vloer en op de rand van t vloerkleed zodat dit omklapt. Het lijkt geen spelletje hij is er best heftig mee bezig. Ploft dan vaak na een tijdje ook ergens neer om uitgeput te liggen. Iemand enig idee wat dit gedrag is??

Groetjes Maud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat het inhoud maar mijn rammetje vind het ook leuk om her en der een graafje te doen. In de dekens, op het tapijt, in het zaagsel of als hij op je zit.

Konijnen zijn wel gravers uiteraard dus wellicht stilt hij zijn graafbehoefte hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een graafgrave voedster. In de wc, in kussens, kleedjes.. Sinds kort heeft ze een zandbak, we hebben hem zo gemaakt dat we er binnen heel weinig troep van hebben. Sindsdien zit ze de helft van de dag in de zandbak, de andere helft van de dag vindt ze het nog wel leuk om in het kleedje in de ren te graven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een graafgrave voedster. In de wc, in kussens, kleedjes.. Sinds kort heeft ze een zandbak, we hebben hem zo gemaakt dat we er binnen heel weinig troep van hebben. Sindsdien zit ze de helft van de dag in de zandbak, de andere helft van de dag vindt ze het nog wel leuk om in het kleedje in de ren te graven..

Eefje, kun je een foto laten zien van jullie zandbak? Want zoiets wil ik graag ook maar zonder de troep ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft een zandbak waar hij niet in graaft!!! Wel in ligt!! Haha... zijn vriendin Babs graaft helemaal niet. Ik weet ook niet wat t is....

Trouwens wel een leuke zandbak heb je. Hier is deze buiten maar de konijnen kunnen gaan waar ze willen. Buiten of binnen.

Hopen dat t een fase is??!!

Op schoot zeggen ze altijd dat ze er dan vanaf willen maar Sjuul springt zelf op schoot en gaat dan graven. Niemand die hem belet van schoot af te gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

aaah gewoon een diepe bak met trap! handig! Gewoon speelbakzand?

Ja gewoon speelzand, kost een euro of 3 voor 25 kg bij de bouwmarkt :) We maken het wel elke dag even nat met de plantenspuit, deden we eerst niet, lag overal een laag stof.. Dit werkt prima zo!

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super gemaakt.... nu we toch hier zijn. Die van mij hebben buiten ook een hok en grote ren voor de nacht. Overdag kunnen ze hier in en uit zoals ze willen. Het hok en ren staat op de koelste plek vd tuin toch gaan ze in de warmte liggen. Wat denken jullie? Zelf laten bepalen (hetgeen ik ze nu dus laat doen) of verplicht in de ren laten om ze te beschermen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .