Ga naar inhoud

Hoe herken je een instabiel koppel?


Laniboekje

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al luidt: hoe herken je een instabiel koppel?

(Ik heb zusjes als koppel, een ram alleen die vanmiddag gecastreerd wordt, en een voedster alleen)

Ik heb twee zusjes als koppel. Vorig jaar zomer gered uit een situatie die niet om naar huis te schrijven was. Afijn, nu ga ik vanmiddag mijn gevonden rammetje laten castreren en die koppel ik dan na zijn herstel aan mijn solo voedster. Het zou heel mooi zijn als ik eigenlijk alles en iedereen aan elkaar kan koppelen. Maar ik hoor dus dat men zegt: als je een stabiel koppel zusjes hebt zou ik dat niet doen. Als het koppel nu instabiel is, kan je het proberen.

Maar wat is nou een instabiel koppel?

Het ene zusje domineert de ander wel degelijk. Ze jaagt soms achter haar aan. Zeker als ze heeft lopen klooien bij mijn solo-voedster (lees; omhoog springen naar dat hok om haar te irriteren), dan pakt ze haar zusje om haar agressie op kwijt te kunnen. Ze rijd ook veel op haar zusje. Zusje doet helemaal niks, maar soms gaat ze rennen (ze is zo goed als blind) en vliegt dan ook tegen alles op om haar zusje maar kwijt te zijn.

Verder doen ze overigens alles leuk samen. Elkaar wassen, eten, drinken, slapen. Maar soms is het dus gejaag omdat de dominante het dan in haar kop krijgt. Is het dan gelijk een instabiel koppel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt zoals ons zussen-koppel. Ik persoonlijk vind het geen instabiel koppel. Wel ben ik van mening dat de onderdanige zus een leuker leven zou hebben zonder dat opjagen van de dominante zus. Dat is ook de reden waarom wij er nu een gecastreerde ram bij willen zetten. Probleem is dan alleen: wat voor drietal wordt het? Wordt de relatie tussen de zussen beter of slechter? Valt er eentje buiten de boot?

Blijft lastig. Vooral omdat de onderdanige bij jou blind is. Dan zou een rustige ram haar leventje zeker leuker maken en meer rust bieden.

Maar nee, wat mij betreft heb je geen instabiel koppel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .