Ga naar inhoud

onbeperkt groenten?


happyflappy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

De nijnen krijgen hier elke dag biks, onbeperkt hooi en ook veel groenten.

(witlof, wortelloof, spinazie, peterselie, druiventakken, thijm, ...)

Mijn vraag is, als de nijnen geen plakpoep hebben als ze veel groen krijgen. Mogen ze dag zoveel groen eten als ze willen? Of zit er toch een gezonde grens op? Want zodra kun kom groenten op is komen ze natuurlijk weer lief bedelen voor meer...

Ze hebben dus normale keuteltjes & eten al hun blindedarm keutels op.

Alvast vriendelijk bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou het ook niet doen. De kans is groot dat ze zich vol vreten met groente en dat ze het hooi (en brokjes) laten liggen.

Er is wel een topic over het geven van alleen groente en hooi (en eventueel bepaalde brok), misschien kan je die bekijken?!

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?66228-Wie-geeft-zijn-konijnen-geen-biks-en-kan-mij-hier-meer-over-vertellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit, als test, eens mijn vier konijnen zoveel groente en groenvoer (gras, kruiden, takken en boombladeren) gegeven als ze zelf op konden, omdat ik benieuwd was hoeveel voer een konijn nu kon verzetten. Was het op, werd het aangevuld. Daar gingen kilo's per dag in. Aan groenten sowieso al twee, drie kilo per dag, plus al het gras enz. wat ik nooit heb afgewogen, maar toch ook een flinke hoeveelheid was. Dit ging prima, nooit wat aan gezien. Ik ben er een week later wel weer mee gestopt, het was een experimentje Ć©n het kostte veel te veel geld. Sommige konijnen kunnen dus heel wat groenvoer hebben, maar inderdaad, hooi is het belangrijkste. Als ze niet voldoende hooi eten, kan je best met groente minderen, maar verder hoeft het, m.i., niet echt beperkt te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zeker er gaat een hele hoop in zo'n klein konijntje. Het is echt bizar hoeveel dat kleine lichaampje kan eten. Maar ja dat komt er dan bijna ook weer direct uit :mdr:. Ik heb het geluk dat ik groenten kan meenemen van mijn werk. Die net niet meer mooi genoeg zijn voor de verkoop. Maar de nijntjes geven daar helemaal niks om als er een blad niet meer zo mooi uitziet :) Met appel en wortel ben ik wel gestopt. Want ze kwamen toch best wat aan. Idd minderen ga ik wel doen, maar het is best moeilijk :s wat is nou en goede maat per konijn? Dit krijgen ze ongeveel per konijn per dag: elk een handje spinazie, loof van 8 wortelen, en elk een hele witlof en enkele bladeren van druiven in de schaal. (om de dag dan een takje tijm) en dan daarna weer wat extra' als ze erom bedelen. Maar als het aan hun lag zouden ze wel nog meer willen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, er 'wordt gezegd': 100 gram per kg lichaamsgewicht. Ik vind dit wel erg weinig. Een dikke witloof en je bent er al. Wil je de 100 gram niet overschrijden, mag je maar Ć©Ć©n blaadje witloof, Ć©Ć©n schilfertje wortel, Ć©Ć©n blaadje sla, Ć©Ć©n kruimeltje broccoli en Ć©Ć©n/vierde radijsje geven. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .