Ga naar inhoud

Gedragsverandering na castratie


Koesje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Gister is mijn Koos naar de DA geweest om gecastreerd te worden. Dat ging allemaal prima, ik bracht hem om 09:15 en werd vervroegd gebeld omdat hij zo goed weer was, at en dus weer naar huis kon om 13:30. Natuurlijk helemaal blij en ik zet thuis een wankel, versuft konijntje in zijn kooi (die wel at en dronk maar nog een beetje kneuzig:love:)

Natuurlijk moet hij nog herstellen van de operatie, narcose en reis en nu zit en ligt hij vandaag héél rustig. Normaal is Koos echt een racemonster want ik verwacht echt geen directe wonderen na een castratie, dat ie gelijk weer op de been is.

Maar ik ben wél heel benieuwd hoe jullie dat hebben ervaren bij jullie konijnen (zowel voedster als ram). Wanneer merkte jullie eventueel permanente gedragsverandering op en wat was het verschil met eerst?

Voor Koos is het nu nog wat te vroeg denk ik, maar ik wordt graag ingelicht met ervaringen :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster werd 3 dagen na haar castratie weer een beetje zichzelf, na een dag of 5 was ze er wel helemaal bovenop, maar voor een voedster is de ingreep vele malen zwaarder dan voor een ram. Ik heb haar laten helpen omdat ze heel erg reed en sproeide, dat is meteen na haar castratie overgegaan. Ze rijdt nu nog heel af en toe, maar dat is van een heel andere aard dan eerst. Nu is het meer een dominantiedingetje, toen was het echt frustratie. Mijn ram was al gecastreerd toen hij hier kwam, dus daar kan ik niks over zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn Konijn is maandag gecastreerd en sinds vanmorgen was hij weer een beetje de oude, hij is wel een heel stuk knuffeliger en aanhankelijker als eerst..

maar maandag en dinsdag rende hij heel vaak weg en was hij bang..

maar nu gaat het heel goed, kwestie van tijd denk ik ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Lelie en Draakje duurde het ook wat langer voordat ze wat actiever werden. Zeker bij Draak, maar die had ook een zwaardere operatie. Lelie was denk ik na 2-3 dagen de oude.

Frummel heb ik niet meegemaakt voordat hij gecastreerd werd, ik heb hem uit de opvang. Maar ik heb het idee dat hij wel veranderd is door de castratie. Hij komt over als een oud konijn, beetje sloom, duf, terwijl hij het andere moment helemaal uit zijn dak kan gaan. Het is een beetje lastig uitleggen... Maar ik denk dus dat hij voor de castratie veel levendiger was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koos is nu alweer bijna zijn oude boefjes-zelf. Hij is sinds gisteravond/vanochtend veel actiever en weer lekker op ontdekkingstochten aan het gaan. Ook rent hij weer lekker, das wel fijn om te zien i.p.v. stil zitten/liggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat Koos inmiddels weer helemaal de oude is, nou ja bijna dan.

Wat gedragsveranderingen na een castratie betreft, bij Lin pakte het erg goed uit. Ik had haar laten helpen omdat zij erg veel last van haar hormonen had. Na de ingreep was dat voorgoed voorbij. Verder was haar gedrag nog precies hetzelfde.

Mijn ram was voor zijn castratie een erg levendig konijntje, wat helaas na zijn castratie een stuk minder is geworden.

Hij is nog geen 2 jaar oud maar gedraagt zich vaak als een oude brombeer. Verder is het gelukkig wel een schatje.

Beide konijntjes waren er binnen 3 dagen weer helemaal bovenop.

aangepast door Stamper2011
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .