Ga naar inhoud

dun konijntje, meer voeren?


Miesaas

Aanbevolen berichten

Sinds de blaasproblemen is lizzie wat dunner geworden. Niet alarmerend mager, maar wel een stuk dunner. Echter is ze niet afgevallen in gewicht (ze is gewogen bij de DA en de weegschaal deed het gewoon goed).

Beetje raar, maar oke.

Hoe dan ook, ik vroeg me af of ik lizzie nu ook iets meer moet voeren?

Ze eet wel gewoon goed hoor, heel goed zelfs. Alleen tja als ik haar aai voel ik wel een beetje haar ruggengraat en dat was niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ik heb dezelfde ervaring. Otje heeft ook onlangs blaasontsteking gehad en was 300-400 gram afgevallen! Ik voelde haar ribbetjes veel meer dan voorheen. Ik ben haar om de zoveel dagen gaan wegen om te zien of het gewicht hetzelfde bleef of meer werd. In eerste instantie bleef het hetzelfde, ik ben haar toen iets meer gaan voeren, klein beetje meer biks, wat meer groenvoer en een beetje meer fruit (aangezien daar juist de suikers in zitten). Nu bijna een maand verder zit ze weer op der gewone gewicht en krijgt ze weer de normale portie biks en fruit. Groentes houd ik wel meer aan nou omdat ik merk dat ze dat toch veel liever eet dan de biks.

pin me er overigens niet op vast dat het bij jou hetzelfde zal gaan en of ik het goed heb, maar dit leek mij op dat moment het beste en heeft uiteindelijk ook goed uitgepakt. Wacht ook nog even andere reacties af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze niet te licht is en niet te mager zou ik me niet zoveel zorgen maken, maar gewoon in de gaten houden.

Ik kan de ruggengraat van mijn konijn voelen, maar hij is niet te mager.

Je zou misschien iets meer kunnen voeren.

Licht het niet aan de wisseling van wintervacht naar zomervacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .