Ga naar inhoud

Witloof beu gegeten


aquake

Aanbevolen berichten

Hallo

Kan het dat konijnen ineens iets beu gegeten zijn? Wiebel eet de laatste tijd minder en minder witloof. Ik geef nu maar een halve stronk meer maar daarvan laat hij ook een deel liggen, vooral de kern. De rest van zijn eten (biks, wortel, paardenbloemblaadjes) eet hij wel op. Bedankt!

Groetjes

Ines en Wiebel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hadden die van mij een tijdje terug ook ;)

De witlof werd altijd als laatste opgegeten.

Ik wissel het nu vaak af met spinazie.

Eerst een week geen witlof meer gegeven en de spinazie langzaam oogebouwd, daarna aten ze het weer gewoon dus gewoon wat meer afwisselen hoeft niet perse met spinazie kan ook met een andere groente die z mogen.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb dat hier ook.

Heb 2 weken geleden voor het eerst radijs gegeven aan allebei.

Snoesje vind het niet lekker en hoeft het ook niet maar snuitje was wel nieuwsgierig

(alles wat eten is vind hij namelijk nieuwsgierig :yes:)

en dat heeft die 4 dagen gegeten en nu wilt die het ineens ook niet meer.

Dus gewoon een paar dagen niet geven en dan weer wel moet helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties! Vond het vooral raar omdat hij altijd al witloof krijgt en het nu ineens minder eet. Maar vandaag was het toch op zag ik :). Ben vorig jaar op 2 maanden tijd 2 konijntjes kwijt geraakt aan ziekte en ik ben wat snel ongerust daardoor ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou die waarschuwing idd ook geven. Ik geef na die ervaring van die 2 mensen hier mijn konijnen echt geen spinazie, veel te bang dat ik met 6 konijnen naar de dierenarts moet.

Tja, als wij elke dag hetzelfde zouden eten, werden we het ook wel een beetje beu denk ik. Misschien idd iets meer afwisseling in de groente?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijn nooit spinazie!

Maar sommige mensen zouden hun konijn nooit sla geven, dat doe ik wel (niet al te vaak hoor). Hij is er gek op!

Misschien helpt het als je wat groente gaat afwisselen en niet elke dag witlof geeft maar om de dag ofzo?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden! Het witloof is de laatste dagen schoon op :). Ik heb eens wortels met loof gekocht en wat basilicum. Andere groenten wil ik wel geven maar knolselder en venkel en zo zijn direct nogal groot, één konijn krijgt dat wss niet op ... Sla durf ik niet zo goed te geven en als ik jullie over spinazie en radijsjes hoor, ga ik dat ook maar niet geven. Ik heb vorig jaar genoeg mijn peren gezien met 2 zieke nijnen, ik heb niet echt zin in een herhaling ;). Met kool moet je ook opletten hé? Maar hoe zit het dan met broccoli? In de lijst zie ik trouwens ook dingen staan waar ik niet meteen aan zou denken, zoals spruitjes en paprika.

aangepast door aquake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .