Ga naar inhoud

Klein kaal plekje op het voetje, wel of geen sore hocks?


femmeke

Aanbevolen berichten

Ik zie net ineens een klein kaal plekje van iets kleiner dan een halve centimeter op het linker achtervoetje van Otje. Het ziet er een beetje rood uit en ze vind het niet fijn als ik eraan kom dus ik heb niet heel goed kunnen kijken. Maar ik twijfel of het een sore hock is, omdat het op de zijkant van haar hakje zit. Ongeveer tussen de hak en de enkel in. Is het nou wel of niet een sore hock en wat kan ik er op dit moment aan doen? En kan ik er als het een sore hock is in dit stadium zelf wat aan doen?

Bedankt alvast, en als niemand het zeker weet ga ik van de week even langs de DA:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ene konijn is er gevoeliger voor dan het andere.. en ondergrond kan inderdaad veel uitmaken maar hoeft ook weer niet. Mijn Flynn kreeg ik met zulke plekjes op de hakken, ik heb toen foto's naar de dierenarts gemaild en goed contact gehouden met de opvang. Inmiddels zijn de plekjes weg ondanks dat hij al die tijd op voornamelijk harde ondergrond heeft geleefd. Droge ondergrond is wel erg belangrijk. Is het bij jou ontstaan deze plekjes of was het altijd al zo? Aangezien het enorm nare wonden kunnen worden zou ik persoonlijk het laten checken bij een goede dierenarts.

Als je houtkorrels in de wctjes hebt kan het helpen om er een dun laagje stro over te doen, dat is wat zachter dan die korrels. Zorg ook dat de nagels van de achterpootjes mooi kort zijn (kan de dierenarts misschien anders ook meteen even doen), want lange nagels zorgt ervoor dat de hakjes meer tegen de grond worden gedrukt en dat wil je juist niet natuurlijk.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat van de ondergrond had ik inderdaad al gelezen dus kan me niet echt voorstellen dat het daarvan is. in het wctje ligt boven op de geperste houtkorrels, een laagje zaagsel zodat het inderdaad wat zachter aan de pootjes is maar dat heb ik altijd al zo gedaan. En deze word om de dag verschoond. Ik weet niet of het altijd al zo is geweest ik zag het gister pas voor de eerste keer en het is gelukkig ook maar een klein plekje alleen zit het meer op de voet als onder de voet. Maar ik zal inderdaad dan toch even langs de DA gaan om het laten checken:) Bedankt!:)

Oh en de nageltjes worden hier optijd geknipt, alleen is ze een klein beetje misvormd, ze heeft een teentje aan dat voetje waar het plekje op zit dat een stuk korter is dan de rest, en dit nageltje krijg ik dus ook altijd moeilijk op de juiste lengte geknipt. Ik zal het in ieder geval even aan de DA voorleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .