Ga naar inhoud

voerbakje


ricksem

Aanbevolen berichten

ik snap iets niet ik zie zoveel voerbakjes op fotos allemaal redelijk vol terwijl ik er maar 2 keer per dag 1 eetlepel in doe aan biks ik vind het er zo raar uit zien een bakje met klein beetje voer zo lijkt het bakje wel groot ik vind dat zonde eigenlijk misschien ga ik het wel in een kleiner bakje doen of kan ik het bakje wel half vol doen ? regelt het konijn zelf eigenljk hoeveel biks het eet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mensen waar je volle bakjes ziet hebben waarschijnlijk meerdere konijnen en jij maar eentje. Je kunt niet het bakje dan maar half vol doen, omdat dat er beter uit ziet. Je konijn eet meer biks dan ze zelf nodig heeft als je haar meer geeft, daardoor zal ze minder hooi gaan eten, bdk's laten liggen en dik worden. Gewoon blijven doen wat je deed dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Tara zegt idd!

De bakjes (wel 3 grote) die bij mijn nest stonden, waren 2x per dag gevuld en zag je dus ook de bodem niet.

Het bakje van ons Blacky, gaat één tot max 2 soeplepels aan biks in en is dus ook maar een bodempje.

Dat is helemaal genoeg voor dat ventje en hij stoort er zich niet aan als zijn bakje leeg is hoor ;)

Ik zou zeker niet de bakjes maar gewoon vol gaan doen, omdat het anders niet leuk staat.

Sommige konijnen stoppen met eten als ze genoeg hebben, de meeste, heb ik mogen meelezen van anderen hier, die vreten echter door.

Je konijn moet gezond blijven eten en niet meer biks dan goed is voor hem.

Voornamelijk het hooi is veel belangrijker dan de biks. Dan aanvullen met wat groenvoer.

Het is echt geen ramp als het bakje biks bv niet leeg gegeten wordt, maar het hooi en groenvoer wel goed naar binnen gespeeld wordt hoor.

Dat lijkt me zelfs gezonder dan als het omgekeerd zou zijn (eerst alle biks, maar niet aan hooi en groenvoer komen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .