Ga naar inhoud

Bijt incident vlaam


camila27

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Tijdens het schoonmaken van het hok ben ik erg geschrokken. Mijn ram ( een vlaam en gecastreeds) kwam ineens vanachter al brommend aangerend en beet me ,richting mijn handen ,in mijn jas. Ik was bezig met nieuw stro opschudden op me knieen. Hij hield ook echt even vast. Ik ben hier zo van geschrokken en kan dit gedrag echt niet plaatsen. Hij heeft dit nooit eerder gedaan en is anders vreselijk lief. Hij is nu ongeveer een jaar oud.

Hij leeft samen met voedster, wat erg goed gaat op een groot stuk grond(25 m2) en daaraan een hok(4m2) ze hebben de geheledag beschikking over de gehele ruimte. Dus ik kan niet zeggen dat hij ruimte te kort komt..

Herkennen jullie dit gedrag,

Hoop dat jullie me kunnen helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij was inderdaad misschien verschoten dat er plots iemand in zijn hok stond, en had niet door dat jij het was?

Mijn ram heeft in de drie jaar dat ik hem heb een drietal keer plots gebeten: (I) na zijn castratie, door de stress en de pijn vermoed ik; (ii) toen hij met zijn vriendje Pippa samenzat, maar dit niet helemaal goed ging; (iii) nadat hij gevochten had met Pippa.

Misschien dus toch even in het oog houden dat er geen ruzie is in het koppel? Misschien dat hij daarom wat lastig loopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén van mijn rammen doet dit als ik een ongecastreerde ram heb geaaid of vastgehouden o.i.d. Normaal is hij gek op me, maar dan lijkt hij wel blind van woede te zijn dat er een andere ram in zijn territorium is. Het is echt alleen bij ongecastreerde rammen (of kort gecastreerd) de rest maakt hem niks uit. Eén van mijn voedsters reageerde eerder echter op alles, als ik een ander konijn aangeraakt had dan kon ik niet bij haar in de buurt komen. Dat is na een paar maanden gelukkig weer over gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .