Ga naar inhoud

Konijn heeft rubber gegeten


beauennatascha

Aanbevolen berichten

Sorry ben ik weer. Zit net met beau te kroelen en dacht dat ze op de rits van mijn vest aan het knagen was. Helaas was het mijn rubberen horlogebandje waar een paar mm uit gegeten is. Kan dit kwaad? De DA zei van niet, vanavond wat extra groenvoer, zodat de darmpjes goed werken. Maar maak me toch zorgen. Ze heeft er goed op zitten kauwen en zet over 3 uurtjes even mijn wekker, nog tips? Goede afloop verhalen?

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar mm lijkt mij echt niet zo'n probleem, zeker niet als er goed op gekauwd is. Heeft je horlogebandje toevallig een opvallend kleurtje? Dan zie je binnenkort vast een gespikkelde keutel verschijnen.

Ik zou niet veel meer groenvoer geven dan je diertje gewend is, een beetje kan natuurlijk geen kwaad. Dit ivm darmprobleempjes, straks lok je ze nog zelf uit door een verandering van het voedingspatroon..

Ik vind het heel goed dat je de DA hebt gecontacteerd, beter safe than sorry ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je wekker over 3 uurtjes staat. Dat vind ik lief en bezorgd van je maar lijkt mij niet nodig. Als je je daardoor zekerder voelt wil ik je wel vooral niet tegen houden, het berokkend immers op geen enkele manier kwaad aan je diertje eens even te kijken.

Ik geloof dat er hier wel ervaringsverhalen zijn ivm knopjes van afstandsbedieningen en dergelijke, en dat dat steeds goed afgeloppen is. Misschien dat even daarop de zoekfunctie gebruiken je verder helpt. Ik zit op mijn gsm en kan zelf niet even voor je kijken, sorry!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh wat fijn ben al iets meer gerustgesteld 😉 lijk wel een overbezorgde konijnenmoeder. Nou dacht bel ze maar, daar zijn ze voor tenslotte, maar dan nog niet helemaal gerust, hahaha voel me ook een soort van stom, huis konijnproof, alle ruimte heeft ze, ruim alles achter mijn kont op en dan dit, hahaha ze heeft 1 blaadje witlof extra gehad, ze is onlangs gecastreerd, dus eindelijk weer een normaal eet ritme. Ga vannacht toch even kijken voor mijn eigen gevoel, maar er is 1 ding wat ik heb geleerd de afgelopen tijd; ik maak me drukker dan haar 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet het nooit, maar behalve opletten enzo kan je niet zoveel doen. Mijn vorige konijn heeft een keer een heel gat in het laminaat gegeten (daar staat nu strategisch een bloempot op). Echt behoorlijk groot stuk. Niks van gemerkt. Dat beest kon eten wat hij wilde en aan de achterkant kwamen er gewoon steeds nette poepjes uit.

Natuurlijk kan het ook flink misgaan, dus voorkomen is beter uiteraard en inderdaad, bij twijfel de dierenarts gewoon even bellen zoals je al gedaan hebt... maar het komt vast goed, je hebt in ieder geval al alles gedaan wat je kon!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft een keer het schuimrubber in stukjes onder de bank uit getrokken, ik was niet thuis dus wist niet of ze wat ervan had gegeten (mn halve woonkamer lag onder de schuimrubber vlokken toen ik thuis kwam en mevrouw zat er tussen in en keek me aan met een ik weet van niks hoor gezichtje) ik heb toen kattenlaxeermiddel van de DA gekregen, paar dagen moeten geven uiteindelijk had ze er gelukkig niks van opgepeuzeld. Maar misschien dat dat een optie is, laxeermiddel geven, wel even met je da overleggen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vannacht lag ze lekker te slapen op de bank toen ik eruit ging. En net ging een blaadje andijvie er wel erg goed in en is ze lekker aan het rennen en aandacht vragen. Super bedankt voor het meedenken, erg fijn zo'n forum. Nu nog 2 weekjes en dan komt er een vriendje bij, hou mijn konijnenhart maar vast ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ricksem volgens mij is het een goed plan ervoor te zorgen dat ze dat niet meer kan eten. Het is niet omdat er gerelativeerd wordt bij enkele mm horlogebandje, dat dat ook gedaan word bij "rubber en stukken vn het linoleum". Wanneer het over meer dan enkele mm gaat zou ik het toch echt heel erg proberen voorkomen.

Karton mogen ze hier ook niet eten van mij. Versnipperen wel, maar inslikken niet. Lijkt mij ook niet bepaald goed voor ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .