Ga naar inhoud

Boefje knobbeltje in darmen en gebroken kies?? :(


Boefje

Aanbevolen berichten

Nou daar gaan we weer, Boefje wou slecht eten dus ik met haar naar de dierenarts..

Ze had sowieso al beetje vreemde vorm ontlasting..dus daar had ik mijn vraagtekens ook al bij. De dierenarts voelde heel goed en doordat ze afgevallen was kon ze ineens dat knobbeltje voelen. Wat het precies is kon ze niet zeggen.

Ze zei zelf dat het niet erg agressief aanvoelt en het was niet pijnlijk, dus ze had zelf het idee dat het niet iets heel ernstigs was, het kon ook het overblijfsel van de baarmoeder zijn, dat stukje wat ze laten zitten, of misschien een geirriteerde darm of iets dergelijks. Nou ben ik doodsbenauwd dat het wat engs is..

Tot overmaat van ramp had ze een lange haak op dr kies en dr kies leek wel doormidden gebroken. of dat hij los zat..of misschien iets met een ontsteking.. geen idee..

Dus morgenvroeg haar brengen voor een echo. Ik vraag me af wat ze dan met die kies gaan doen? Verwijderen ze m dan gelijk of kunnen ze hem lijmen?? Ik heb nooit echt mij verdiept in wat ze allemaal kunnen met een konijnengebit. Wel vraag ik mij dan af hoe het dan zal gaan als ze ineens geen kies meer heeft? Dan moet ze toch telkens weer onder narcose om die haken wat niet meer slijt te verwijderen? Een losse kies kan toch weer vastgroeien?

Heeft er iemand ervaring met gebitsproblemen wat verder gaat dan haakjes? En wat daar de mogelijkheden van zijn?

Nu maar hopen dat het goed komt...pff.. altijd wat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je max voor het geruststellende bericht. Gelukkig had ik de dierenarts net gebeld. Noellie was alweer goed wakker uit de narcose. Het gebit was verder goed alleen een haakje. Dus dat scheelt.. voor de echo uitslag moet ik zo ook op consult komen. Ik hoop dat het nieuws meevalt.. de dierenartsassistente zei wel dat ze het bijna niet denkt dat het ernstig is, anders hadden ze al wel eerder gebeld..maar ze kon het niet met zekerheid zeggen. Dus we gaan het zien.. wat dat knobbeltje in de darmen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je. :) Ik heb Boefje alweer thuis en ze konden niks vinden op de echo.. mijn vaste dierenarts had er zelfs nog eentje bijgehaald om te kijken..en ze hadden nog een keer gevoeld aan de darmen, maar ze voelden ook niks meer.. Uiteraard ben ik daar erg blij om. Verklaart natuurlijk haar traanvormige ontlasting niet..maar misschien als de darmen weer n beetje goed werken dat het ook weer over gaat. Verder bleek ze dus behoorlijke haken te hebben..dus niet wat de dierenartsassistente zei.. een haak. Boven en onder..verschillende kanten op. Dat verklaard ook waarom ze niet wilde eten. Nou nu maar hopen dat het vanaf nu gewoon goed met dr gaat. Ik ben haar nog aan het dwangvoeren maar ze knabbelt af en toe hier en daar iets... en ze heeft ook al gepoept dus dat zit ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, ja waarschijnlijk was t misschien voer of iets wat nu dus weer weg is... pff.. grootste nachtmerrie zoiets te horen..ben ook echt heel blij dat het nu dus weer enorm meevalt. Hopelijk blijft dit ook zo en gaat het nu gewoon helemaal goed komen met die kleine Boef. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Boefje ben ik nu aan het afbouwen met dwangvoer. Ze had vanochtend al wat biks gegeten, dus ze kan het prima zelf..hooi is ze nog wat vervelend in.. ik heb haar nu heel ff apart gezet in de 'ziekenboegkooi' om te zien hoe dr keutels eruit zien en in de hoop dat ze zich gruwelijk verveelt dat ze uit zichzelf hooi gaat eten. Zo maar even de ren schoonmaken. Bailey is ook een beetje ontregeld door al dat gepruts met telkens wat voer en eten in de ren doen in de hoop dat Boefje maar eet. Bailey eet natuurlijk vrolijk mee. Voor hem is t feest..hihi.. Overal plasjes en poepjes van iedereen op alle plekken behalve de plek waar het moet. Tis nu wel weer even klaar met het feesten. Nu is het gewoon weer eten wanneer het etenstijd is en poepen en plassen op de plek waar het hoort. Als ik weet dat Boefje nu wat hooi eet, dan voel ik me daar wel wat geruster onder natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik snap er niks van.... ze wou dus niet meer eten.. daarom na laten kijken..toen kwamen ze met dat verhaal. Echo en alles gehad. Haakjes verwijderd.. was niks aan de hand verder. Ze had geen eens pijnstilling mee gehad, want dat was volgens hun niet nodig. Ze at thuis ook al wel redelijk voor iemand die net uit de narcose was. Knabbelde aan een worteltje.. een paar bikjes. Maar hooi wou ze niet. De volgende ochtend rende ze op het eten af en at ze aardig wat. Zelfs Bailey stopte eerder met eten dan zij. Hij is ook een beetje van streek van al dat gedoe. Daarna ging het weer berafwaarts. Ze eet nog niks. Af en toe een sprietje hooi, of wat kruiden. Maar ook wanneer zij er zin in heeft. Soms pikt ze een biksje.. maar dan praat je over super weinig tot niks. Haar oortjes voelen vaak stijf en koud. Ik snap niet wat er dan nog moet zijn? Er was niks te zien op de echo, alles was goed..darmen nieren..enz. Haar kiesjes zijn mooi vlak geslepen. En door de dwangvoer van mij keutelt ze ook gewoon redelijk. Het fabriekje doet het gewoon. Ik snap niet waarom ze nu ineens weer zo is. Misschien de stress van het telkens dwangvoeren enz. Vanochtend kwam ik naar de ren en ik zag dr niet eens meer. Ze had zich gewoon verstopt voor ik ook maar in de kamer stond. Blijkbaar had ze me al gehoord. Zucht.. drama

Link naar reactie
Delen op andere sites

man o man... Boefje houdt dr kaakjes stijf op elkaar.. waar ze gisteren nog wel wat sprietjes hooi en stukje wortel knabbelde en een paar biksjes.. is er nu dus nada niks naar binnen gegaan bij haar.. ik kriebelde net met een takje wortelloof bij dr mondje.. ze wilde een hapje nemen..maar nee toch maar niet..en ze rende er zelfs voor weg!!! Ze is geholpen aan dr kiesjes.. maar straks kan ze weer als ze niks kauwt! ... had iets gelezen over stress aanval.. en daardoor niet willen eten? Jeetje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .