Ga naar inhoud

Castratie Pip


CynthiatB

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien in een eerdere topic al hebben gelezen heeft Pip de laatste tijd nog al eens last van dagen dat ze niet wil eten en echt pij heeft. Vandaag was weer zo'n dag. Direct weer aan de bel getrokken bij de dierenarts. Inmiddels is ze weer thuis en eet ze gelukkig weer.

Maar ook vandaag werd er door de dierenarts geconcludeerd dat het haar baarmoeder was.

Ze raadde me aan om haar zo snel mogelijk te laten opereren. Ik was dit al van plan maar had liever nog even tot de vakantie gewacht. Maar goed, omdat de dierenarts bang is voor een ontsteking toch de knoop maar doorgehakt.

Vrijdag kan ik Pip brengen tussen half 9 en 9 uur. Ik mag haar 's middags om 13.40 uur weer ophalen. En ze bellen me zodra de operatie klaar is om even te vertellen hoe het is gegaan, daar heb ik even speciaal om gevraagd.

Pfff ik zie er echt tegen op!!

Ik heb namelijk ooit eerder een cavia voor een operatie naar de dierenarts gebracht en die heb ik nooit meer levend op kunnen halen. Dus ja zoals je kunt begrijpen kijk ik er een beetje tegenop.

We hebben in de garage nog een bench staan en die gaat vrijdag dan bij mij op de kamer. Daar kan ze dan lekker in bijkomen. En zo kan ze haar vriendje toch ook nog een beetje zien. En kan ik haar goed in de gaten houden.

Niet echt een vraag dit hele verhaal, maar wou het toch met jullie delen en jullie op de hoogte houden, en mocht ik nu vragen hebben dan kan ik ze ook direct stellen, want het verhaal is bekend.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte en succes, maar het komt vast helemaal goed. Liever weg dan dadelijk met een ziekte zitten die misschien niet meer op te lossen is!

Voedsters hebben het over het algemeen na de operatie iets zwaarder dan rammetjes, omdat het een heftigere ingreep is, maar het verschilt natuurlijk ook per konijn. Mijn voedster was de eerste twee dagen een beetje futloos en suf, maar die is helemaal opgeknapt. Ze worden er alleen maar beter van uiteindelijk, liever die baarmoeder weg, dan problemen ermee.

Succes en niet te druk maken (al deed ik dat natuurlijk ook hoor!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de andere topics lees ik wel eens dat de meesten van jullie een bakje mee geven bij de operatie? Wat doen jullie daar dan in? Gewoon allerlei lekkers zodat ze gaan eten, of?? Ik hoef Pip namelijk echt geen brokjes mee te gaan geven want die eet ze toch echt niet als ze pijn heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels staat de bench al boven, lekker kussen en handdoeken erin.

Morgen krijg ik nog de snugglesafe binnen die heb ik ook nog besteld, en ben blij dat die morgen al binnen komt.

Zal ik nog een bakje mee doen met wat lekkers ofzo naar de dierenarts?

En vergeet ik nog iets anders??

Ik vind het zo spannend! Hoop dat ik vannacht nog een beetje kan slapen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super spannend, beau is dinsdag voor de hemelvaart geholpen. S'avonds at ze uit d'r zelf al witlof en andijvie en woensdag sliep ze nog veel en koste het me moeite haar rustig te houden. Hier was ze alleen gek op d'r hechtingen, maar goed dat is uiteindelijk ook mooi geheeld. Ik heb beau wat andijvie en witlof meegegeven en een doekje met haar geur. Heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pip is vanmiddag om 2 uur weer lekker thuis gekomen. Operatie was goed gegaan. Haar baarmoeder was idd verdikt en erg rood. Verder hebben ze nog eventjes de kleine haakjes op de kiezen bijgewerkt. Ze hadden nog naar de rest van de organen willen kijken maar het blijkt dat Pip nogal wat buikvet heeft aan de binnenkant! :$

Inmiddels wakkelt ze nog steeds van de narcose. Ze heeft al wel lekker rond gelopen. Ze heeft zojuist ook heel veel gedronken en ook wat peterselie gegeten! Volgens mij gaat het dus best goed zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pip voelt zich inmiddels best wel weel heel erg goed. Ze wou vanochtend echt uit de bench dus heb die dan ook open gezet.

Het ging alleen niet zo goed met Bram samen, hij wou direct naar haar toe en Pip was daar nog niet echt van gediend.

Heb de ren nu maar tussen hun in gezet.

Vind het erg jammer.

Ik moet dus denk ik na zo'n 7 dagen opnieuw gaan koppelen? Lijkt me het beste of niet?

Ik heb ze ook nu samen nog op 1 kamer staan. Is het beter om 1 van hun tweeën uit deze kamer te halen?

Want ze kunnen elkaar nog wel zien door de ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen mijn konijn gecastreerd werd hebben ze die een darmbevorderend middel gegeven. Ik dacht dat ze dat standaard bij elke operatie bij een konijn doen omdat die narcose wat op hun darmen kan werken.

maar als je twijfels kan je altijd bellen natuurlijk :) eet ze goed? want als ze niet eet gaat ze ook niet keutelen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet en poept inmiddels helemaal goed hoor! Niks meer mis met dat. Heb haar 's avonds nog wel wat voor de darmen gegeven en toen kwam het in een keer op gang. Ja soms zijn de keutels wat kleiner, maar ze heeft op dit moment ook alleen nog maar alle lekkers van het groenvoer gegeten. Maar inmiddels is ze ook lekker hooi aan het eten en wat kruiden.

Zit alleen nog met haar en Bram. Weet nog niet zo goed wat ik daar mee aan moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het meevalt.. ik weet nog dat ik Boefje had laten castreren.. en inderdaad dat ging ook niet meer samen met Bailey.. dus een hekje ertussen gezet..maar ze konden elkaar nog wel zien en ruiken..ik vond dat t beste.. want zo waren al zo lang samen.. de koppeling ging naderhand ook veel sneller.. dan toen ik dat deed toen ze vreemden van elkaar waren.. het was binnen een dag gepiept.. Je konijn rook natuurlijk naar dierenarts enz..daarom is het voornamelijk dat het niet meer goed ging samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .