Ga naar inhoud

Jong en mager konijntje


LilliiOllii

Aanbevolen berichten

Heii, ik heb een paar dagen geleden een konijnte gekocht in de dierenwinkel. Op het eerst zicht zag ze er goed uit lekker pluizig en schattig. Maar toen ik ze huis uit de doos was halen voelde ik bijna alleen maar bot :s ze is dus heel erg mager :( ze eet en drinkt wel goed. keutelen doet ze ook goed. meestal zijn het gewone ronde keuteltjes maar af en toe ook blindedarm keuteltjes. ik geef ze nu ss junior en een dagelijkse verse portie hooi. Ze is wel nieuwsgierig maar heel levendig is ze niet :( Hebben jullie nog wat tips zodat ze wat meer aankomt? En hoe ik haar beter kan laten voelen? Ik zal ng een foto vn Ollii erbij zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst jammer dat je dit diertje gekocht hebt bij de dierenwinkel.

waarschijnlijk is het konijntje veel te jong weggegaan bij de moeder.

Wat betreft het mager zijn ik denk misschien eerst even langs de dierenarts neem dan meteen ook wat keuteltjes mee. Vaak hebben jonge konijnen last van hun darmpjes en kan de dierenarts meteen even kijken of hij wormpjes heeft of coccidiose.

Als je een konijntje uit de opvang haalt is hij vaak al bij de dierenarts geweest en zijn ze ook nog eens ingeënt.

Maar goed je hebt dit diertje nu gekocht en ik hoop dat je goed voor hem zorgt en dat hij een leuk en lang leven tegemoet gaat bij jou.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst jammer dat je dit diertje gekocht hebt bij de dierenwinkel.

waarschijnlijk is het konijntje veel te jong weggegaan bij de moeder.

Wat betreft het mager zijn ik denk misschien eerst even langs de dierenarts neem dan meteen ook wat keuteltjes mee. Vaak hebben jonge konijnen last van hun darmpjes en kan de dierenarts meteen even kijken of hij wormpjes heeft of coccidiose.

Als je een konijntje uit de opvang haalt is hij vaak al bij de dierenarts geweest en zijn ze ook nog eens ingeënt.

Maar goed je hebt dit diertje nu gekocht en ik hoop dat je goed voor hem zorgt en dat hij een leuk en lang leven tegemoet gaat bij jou.

Knuffels Belleke

Niets aan toe tevoegen, en lees je hier nog even heeeel goed in :)

Succes

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke fijn dat de keuteltjes goed zijn :D geef hem maar heel veel hooi dan kan die alle lekkere plukjes er tussen uit zoeken en heeft hij heel veel om aan te knabbelen :D

Hier vinden ze her geweldig als ik ze extra hooi geef dat ze lekker kieskeurig kunnen zijn :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke fijn dat de keuteltjes goed zijn :D geef hem maar heel veel hooi dan kan die alle lekkere plukjes er tussen uit zoeken en heeft hij heel veel om aan te knabbelen :D

Hier vinden ze her geweldig als ik ze extra hooi geef dat ze lekker kieskeurig kunnen zijn :P

Danku voor de tip :) ben gisteren ineens kruidenhooi gaan halen en dat gaat er heel snel en smaakvol in zo te zien :) ook deze ochtend goede keuteltjes gevonden in haar hokje. ze is nog heel mager maar is ondertussen al een beetje bijgekomen :) ik zet ze elke dag rond het zelfde uur even op de weegschaal om te kijken of nog alles in orde is met haar want ze was letterlijk vel over been toen ze hier aankwam :( ze is ook al iets levendiger dan de dagen ervoor. dus zoals het er nu uitziet gaan we de goede richting op :) volgende week wel voor de zekerheid langst de dierenarts :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil nog even toevoegen dat jonge konijntjes ook niet dik horen te zijn... TE mager zoals in dit geval is natuurlijk niet goed, maar een jong konijn zal niet snel echt stevig zijn, en als hij/zij dat wel is, is het ook niet goed. Waar je wel goed op moet letten is dat ze goed eet en goed groeit. In dit geval is het inderdaad verstandig om even langs de dierenarts gegaan om haar na te laten kijken. En maak je niet zoveel zorgen dat je vergeet te genieten, ze zijn zo groot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor de tips :) heb ze daarjuist een beetje peterselie gegeven en dat ging vlotjes naar binnen :) maandag heb ik een afspraak bij de dierenarts dan zal ik al iets meer geruster zijn :) wie weet hoef ik mij helemaal niet zoveel zorgen te maken maar liever teveel dan te weinig ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Alles gaat goed met Ollii :) ze is al een stuk gegroeid en ze is al goed bijgekomen :) ze is veel levendiger dan een paar weken geleden. Dus alles is ni orde met Ollii :) nog eens bedankt :) sorry voor de late reactie maar heb een druk weekje achter de rug gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .