Ga naar inhoud

zwanger of niet


lianneb

Aanbevolen berichten

heeey :)

ik heb sinds kort 3 konijntjes en het zouden alle 3 vrouwtjes zijn maar nu blijkt dat 1 konijntje een mannetje is.. de vrouwtjes zijn nu 15 weken en het mannetje 12 ik heb het mannetje appart gezet maar ik vraag me af of hij al een van de vrouwtjes zwanger heeft kunnen maken.. want hij fietse heel vaak op ze.. en omdat in de kooi steeds plukken vacht liggen begon ik me dat aftevragen..

en ik had nog een vraagje.... als ik woezel(vrouwtjes konijn) wil oppakken dan begint die ook de knorren naar me en ook als het mannetje in de buurt komt gaat die knorren alleen bij het anderen vrouwtje niet waar kan dat van komen?

alvast bedankt:)

groetjes lianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje de vrouwtjes zijn nog wel heel jong. Maar voor zo ver ik weet (ik heb hier niet zo veel ervaring mee) zijn vrouwtjes later geslachtsrijp dan mannetjes. Dit klinkt voor mij allemaal erg jong ik zou zelf zeggen dat je er op tijd bij bent geweest maar dat weet je natuurlijk niet zeker.

Hopelijk hebben ervaren BB'ers een beter antwoord voor je.

Weet je nu 10000% zeker dat je de geslachten nu we; goed heb? Heeft er een DA naar gekeken of heb je zelf gekeken?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zeker zijn dat ze op die leeftijd die veel te jong is zwanger zijn.

Helaas, hier zelf ook een keer mee gemaakt op 3 maanden leeftijd gedekt, op 4 maanden leeftijd jongen.. Althans ze was zelf nog veel te jong en niet volgroeid waardoor ze er niet uit kwamen. Stuk voor stuk heeft de dierenarts ze er uit moeten "trekken" .. Wat had het diertje een pijn en allemaal overleden. Ik zou even contact opnemen met je dierenarts wat de mogelijkheden zijn om de mogelijke zwangerschap af te breken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .