Ga naar inhoud

konijn valt aan


nicooltje

Aanbevolen berichten

hallo,

mijn konijn valt sinds een paar dagen aan als ik aan ze voerbak zit. ik wil er op dat moment alleen stro uit halen of bijvullen. wie weet wat te doen?

het is een konijn wat ik al vanaf jongs af aan heb(7 weken) we hebben hem nu 3 weken tot een maand. en voorheen heeft hij dit gedrag niet vertoont.

groetjes nicole

aangepast door nicooltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kunnen allerlei redenen zijn waarom je konijn haar plekje verdedigd.

Om daar wat meer duidelijkheid in te krijgen enkele vragen:

Een belangrijke reden is ruimte, hoe groot is de hok en de ren?

Hij/zij zit alleen begrijp ik uit het verhaal of samen?

Wat gebeurd er aan vooraf? Wat is op dat moment de lichaamstaal van je konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de diepte net zo diep als de lengte of de helft of iets?

Je ziet helemaal geen signalen? Niet zoiets als oren wat platter liggen of staartje omhoog?

Hoe doe je het zelf doe je uit het niets er in in redelijk snelle beweging of dat niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ongeveer de helft en ik maar er wel een rustige beweging van. en had me eigenlijk zelf al aangeleerd altijd eerst het konijn aanhalen voordat ik aan de voerbak zit. de oren platter kan ik niet zien ze heb namelijk hangorden en het staartje blijf gewoon zoals altijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is lastig met die hangjongeren he ;)

Vaak gaan ze bij hangoren iets naar achter staan.

Echter ik vermoed dat het een samenloop is van te kleine huisvesting en het alleen zijn.

Ze heeft zo'n kleine huisvesting die ze moet beschermen, ze kan niet weg als ze wil. Ook moet ze alles in haar uppie doen dus zichzelf behoeden van gevaar, want er is geen maatje die over haar schouders mee kijkt.

Konijnen zijn zeer actieve dieren en hebben echt een ren nodig om dag en nacht in te kunnen rennen en hun energie in kwijt te raken. Zeker bij te kleine huisvesting kan deze verveling zich opstapelen en in onze ogen tot ongewenst gedrag leiden. Ik zou nog even verder kijken naar de basisbehoeftes en daar in ieder geval aan van doen, 9 van de 10 dingen lost dat alle problemen op.

Voor nu is dat in ieder geval meer ruimte en een konijnenvriendje van het tegenovergestelde geslacht waarbij het mannetje gecastreerd moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .