Ga naar inhoud

Groenvoer. Drogen ? Graag hulp


BambiexDiddle

Aanbevolen berichten

Heeeejj

Ik zag en hoorde dat konijnen brandnetels lekker vinden en dat je het even moet laten liggen omdat de brand eruit moet.

Maar hoelang ? en mn tante was hier laast en die zei ''kan je het ja zo even in de oven doen, om het te laten drogen.

Dat kan ook met de andere dingen (dus bijv . kruiden ,, paardenbloem)''

Kan dat ook echt ? of niet.

Als het niet kan waarom niet .

en hoelang moet ik het anders laten ''uitbranden'':P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat brandnetels 2 a 3 dagen moesten liggen voordat de brand er uit is. Ik heb zelf het plan dove netel te gaan voeren, dat kan ik dan onmiddellijk geven aangezien die niet branden. Ik veronderstel dat er dezelfde gezondheidsvoordelen aan verbonden zijn.

Er zijn hier op het forum mensen die kruiden drogen met een speciaal daarvoor bestemde machine. Zelf vind ik het niet de moeite in een dergelijk apparaat te investeren. In de oven doen lijkt mij erg energieverslindend, dus dat doe ik ook niet. Wel koop ik regelmatig wat gedroogde kruiden, dat is in mijn geval met 2 kleine nijntjes het voordeligst denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dovenetel is niet hetzelfde als brandnetel. Net als dat smalle en brede weegbree ook niet hetzelfde zijn en ook niet dezelfde uitwerkingen hebben.

Kruiden drogen deed ik eigenlijk nooit. Wat je wel kunt doen is een bosje (met handschoenen!) plukken en die op de kop op een droge plaats hangen (de schuur).

Bij paarden zeggen ze ook altijd dat ze de brandnetels pas eten als de brand eruit is, maar als ik ze de ene dag afknip zijn ze de volgende dag al weg. Dus dat met die brand zal ook wel meevallen.

aangepast door judithjuhh
lopende zinnen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik knip idd de stelen en hang ze op de kop te drogen aan een bosje. Muv de kamille, die bloemen moet ik hebben en die vallen uit elkaar. Dus daar knip ik alleen de bloemen uit en hang ze te drogen in een waszak. :)

Brandnetels heb ik nog nooit gedroogd. Weet dat brandnetelthee heel erg gezond is, maar vind het niet te zuipen zeg maar. Bah!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik knip idd de stelen en hang ze op de kop te drogen aan een bosje. Muv de kamille, die bloemen moet ik hebben en die vallen uit elkaar. Dus daar knip ik alleen de bloemen uit en hang ze te drogen in een waszak. :)

Brandnetels heb ik nog nooit gedroogd. Weet dat brandnetelthee heel erg gezond is, maar vind het niet te zuipen zeg maar. Bah!

Hahaah okeej dan ga ik vandaag maar is brandnetels plukken ,, : Bounce:

Maar indd echt goor om te drinken : Beurk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook brandnetels op de kop gedroogt, en heb het ze gisteren gegeven, ze vinden het heerlijk! Had zelf ook nog brandnetels uit een zakje maar dit kan ik nu dus zelf ook doen haha! En kun je gedroogde paardenbloemblad ook geven? Me moeder had dat vorige week ook op de kop gehangen maar vraag me af of je dat wel zo gedroogd kan geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook brandnetels op de kop gedroogt, en heb het ze gisteren gegeven, ze vinden het heerlijk! Had zelf ook nog brandnetels uit een zakje maar dit kan ik nu dus zelf ook doen haha! En kun je gedroogde paardenbloemblad ook geven? Me moeder had dat vorige week ook op de kop gehangen maar vraag me af of je dat wel zo gedroogd kan geven

Paardenbloemblad hoef je niet te drogen voor je het geeft, dat kan direct nadat je het hebt geplukt :) Alleen niet plukken langs wegen ivm uitlaatgassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vallen distels nou eigenlijk ook onder brandnetels? ik raak daar altijd zo van in de war... en als ze daar niet onder vallen mogen onze bunny's ook distels?

Lijkt me niet aangezien der prikkels aan de blaadjes zitten, maar ik heb absoluut geen groene vingers. Ik ben al blij als ik een bos bloemen een week kan laten overleven :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paardenbloemblad hoef je niet te drogen voor je het geeft, dat kan direct nadat je het hebt geplukt :) Alleen niet plukken langs wegen ivm uitlaatgassen.

Jaa dat weet ik, alleen toen me moeder de brandnetels had gedroogd had ze ook paardenbloem bladen gedroogd hahaa en vroeg me af of je die ook gedroogd kan geven ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa dat weet ik, alleen toen me moeder de brandnetels had gedroogd had ze ook paardenbloem bladen gedroogd hahaa en vroeg me af of je die ook gedroogd kan geven ..

Ja dat kan :) ze zitten soms ook in kruidenhooi van die gedroogde paardenbloemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .