Ga naar inhoud

konijnenstelletje willen niet samen in nieuw hok buiten


komijn

Aanbevolen berichten

Help!

Ik heb een nieuw en groter hok voor de konijnen aangeschaft, speciaal voor buiten (het zijn binnen-konijnen)

Toen ik ze erin zette, merkte ik dat het vrouwtje wel heel erg dominant tegen het mannetje is. het is zo erg dat het mannetje nu beneden blijft en het vrouwtje boven. ze zoeken elkaar niet meer op. als het mannetje toch even naar boven loopt dan springt het vrouwtje direct naar hem toe en probeert ze hem te berijden. Hij schikt en wordt bang en rent weer weg, en blijft heel zielig in het benedenhok zitten. S´avonds zitten ze ook niet meer bij elkaar, en snachts hoorde ik het vrouwtje steeds heel hard stampen. steeds 1 harde stap elke 2 minuten, zo erg dat we er niet eens van konden slapen. we hebben ze nu weer in het oude hok, binnen terug gezet, en ze liggen weer heel lief tegen elkaar aan en elkaars oortje te wassen. af en toe wil het vrouwtje wel op het mannetje rijden, maar als hij dan even wegspringt dan stopt ze ermee. Maar in het nieuwe hok is ze een stuk feller geworden.

Moet ik misschien eerst het hok kleiner maken. door 1 verdieping af te sluiten, zodat ze elkaar niet uit de weg kunnen gaan en het samen kunnen oplossen? hoe/wat kan ik doen zodat ze het fijn gaan vinden met elkaar in het nieuwe hok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De konijnen worden plotseling in een vreemde omgeving gezet, dat verklaard het stamp gedrag van het vrouwtje. Verder lijkt het er ook op dat het vrouwtje het bovenste deel van het hok tot haar eigendom beschouwd. Is het vrouwtje begonnen met rijden op het mannetje, vanaf dat ze in het nieuwe hok zat? Omdat het weer grote invloed kan hebben op haar hormonen, wat het vrouwtje maakt, dat ze erg graag gedekt wil worden. Binnen is deze invloed veel minder, omdat de temp. etc constant is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .