Ga naar inhoud

Voedster laten steriliseren?


lilians

Aanbevolen berichten

Dag lieve BB'ers,

Sinds een dag of drie is mn voedstertje niet meer zo zindelijk. Ze plast op de bank, op de vloer en op kussens. Ik vroeg me af of dit waarschijnlijk kan komen door stress, of door iets anders? Vanochtend lag ze naast me op de bank, ze zat lekker rechtop, ze leek heel relaxed, maar toch liet ze ineens haar plas lopen en ging ze sproeien. (zelfs mn gezicht werd er nat van..) Ook is ze de laatste tijd drukker en vervelender in huis. Ze kan dan ook erg lomp zijn bij mijn ram. Ze wil continu door hem gelikt worden en rent hem vaker achterna. Ook is ze meer aan het slopen dan voorheen. Naar mijn idee heeft ze eigenlijk nooit écht rust en moet ze continu bezig worden gehouden. Wel gaat het steeds beter om haar eventjes rustig te krijgen door haar te aaien, wat wel vooruitgaat bij haar.

Zou het komen door haar hormonen? En zou het helpen om haar te laten steriliseren/

Hebben jullie misschien ervaringen met sterilisaties en de gevolgen mbt het veranderen van het gedrag?

Liefs

Lilian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is je konijn?

Ik heb mijn voedster laten castreren, omdat zij (en haar maatje en wij) erg last had van haar hormonen. Ze was wel zindelijk, maar sproeide vaak (over de kop van mijn ram) en reed de hele dag door op hem. Ze kregen er steeds vaker een beetje ruzie door en mijn ram durfde nergens meer rustig te gaan liggen, dus is ze onder het mes gegaan. Hier is dat heel erg goed geweest. Het was een zware operatie en ze heeft wel een paar dagen nodig gehad om er bovenop te komen, ik moest ze ook herkoppelen, omdat mijn ram zijn kans schoon zag en haar op ging jagen en op haar ging rijden terwijl ze moest herstellen. Maar ik zou het zo weer doen. Ze sproeit niet meer, rijden nog heel soms, maar dat is van een heel andere orde dan wat ze eerst deed. Ze zijn nu weer hele dikke vrienden en liggen de hele dag gezellig bij elkaar. Ik kan het je zeker aanraden, ook ivm eventuele baarmoederproblemen in de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je berichtje Tara! Ze is ongeveer 1,5 jaar oud.

Een paar weken geleden, toen het voor het eerst weer warm was en de lente begon had ik hier precies hetzelfde als wat jij beschreef. Continu rijden en de ram opjagen, waardoor hij nul seconden rust had in haar bijzijn en continu moest vluchten. Sinds het weer wat kouder is, is het rijgedrag weggegaan. Wat ik nog vergeten was te zeggen; als ik binnen komen en haar eten wil geven, gaat ze heel hard rondjes rennen en tegelijkertijd stampen. Naar mijn idee is ze sowieso al een pittige tante, maar zie ik ook hele lieve kanten bij haar, maar toch dat haar hormonen vaak in de weg zitten.

Morgen ga ik ook al naar de DA voor de jaarlijkse vaccinatie, dus zal het ook met hem bespreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rennen en stampen doet ze hier nog steeds heel vaak en graag, ook graven! Gelukkig is de pit er hier niet uit gegaan, alleen het echte hormonale gedrag is er af, maar houd er rekening mee dat ze wel rustiger kunnen worden, bij een enkeling verandert het gedrag zelfs negatief, maar dat zijn wel uitzonderingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .