Ga naar inhoud

dervaximyxo uit de handel in België


mintaka

Aanbevolen berichten

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb horen zeggen ,of het waar is weet ik niet

als ze in aanraking komen met het echte virus ,je nijn beter voorbereid is met dervaximyxo

en lyomixovac was toch voordien niet verkrijgbaar in belgie ?

zou best kunnen aangezien er in dervaximyxo een veel sterkere aanwezigheid is van het echte virus zal je nijn ook meer antistoffen hier tegen aanmaken, en daardoor is de bescherming dus ook langer. maar is dus wel ook gevaarlijker voor je nijn.... ben maar een beetje hardop an t denken maar klinkt vrij logisch... heb een beetje de gedachten van inenten bij de mense gevolgd??? weet dit ook iet zeker is een denkwijze van mij....

over die voradigheid weet ik niks te zeggen woon in nederland!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft een moeilijke keuze wat te gebruiken.

Zelf ent ik dervaximyxo als het in de buurt komt.

Het verschil is inderdaad dat dervaximyxo een levend vaccin is en lyomyxovac een kunstmatig vaccin.

Ik kort het voor het gemak even af tot der en lyo.

Der zorgt er voor dat je dieren een veel betere bescherming hebben tegen myx.

Ja ze kunnen doordat je met levend vacin werkt er zelf ook ziek van worden, daarom mag je een verzwakt dier ook nooit enten, maar het zorgt er daarnaast voor dat het lichaam flink reageert en een boel antistoffen aanmaakt.

Van lyo kunnen ze inderdaad normaal gesproken niet ziek worden.

maar het nadeel van een kunstmatig vacin is dat het vaak niet die reactie opwekt die een levend vaccin wel doet.

Als het echte virus dan langskomt zijn ze vaak lang niet zo goed beschermt als dat ze zouden zijn met der.

Het is dus kiezen tussen 2 risico's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan enten zit altijd risico. Ook met andere huisdieren. Het is gewoon kiezen. Met enten KAN je konijn ziek worden, maar het HOEFT niet. Ent je niet en Myx komt in de buurt dan wordt je konijn zeker ziek.

Heel veel mensen denken dat als je ent je huisdier beschermd is en verder niks. Maar het zijn vaak wel verzwakte ziektekiemen die je inspuit. Dat is zelfs bij mensen zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan enten zit altijd risico. Ook met andere huisdieren. Het is gewoon kiezen. Met enten KAN je konijn ziek worden, maar het HOEFT niet. Ent je niet en Myx komt in de buurt dan wordt je konijn zeker ziek.

Heel veel mensen denken dat als je ent je huisdier beschermd is en verder niks. Maar het zijn vaak wel verzwakte ziektekiemen die je inspuit. Dat is zelfs bij mensen zo.

bij een vaccin... mens of dier spuit je altijd ziektekiemen in. anders gaat je lichaam of dat van een dier daar geen antistoffen op aan maken. en ben je dus niet beschermd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard

maar de reactie kan op het ene vaccin groter zijn dan op het andere, zelfs bij dezelfde persoon... dat hangt af van de weerstand, maar toch ook van het soort vaccin he...

ik zou mijzelf toch ook niet graag laten inenten als ik wist dat het om een niet 100% veilig vaccin ging...

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard

maar de reactie kan op het ene vaccin groter zijn dan op het andere, zelfs bij dezelfde persoon... dat hangt af van de weerstand, maar toch ook van het soort vaccin he...

ik zou mijzelf toch ook niet graag laten inenten als ik wist dat het om een niet 100% veilig vaccin ging...

ja das zekers te weten waar. maar dat zijn alleen dingen die je niet van te voren weet helaas. heb vorig jaar nog het dktp vaccin zelf bij mij en mijn vriend en ouders gezet ivm met vakantie in turkije. vriend en ouders hadden nergens last van en ik heb eenmega reactie!! met blaar en al....

ander stom voorbeeldje. hier thuis krijgen wij allemaal een keer per jaar het griepvirus vaccin. ivm astma. ik kan je er de klok opzetten dat ik altijd een dag of twee drie na inenting de griep heb. das a jaren zo... mijn moeder heeftdat helemaal niet! dus t klopt zeker wat mintaka zegt!

maarja dat weet e dus niet van te voren he!! dat maakt t allemaal zo moeilijk!

de reactie op een vaccin, waaronder ook de veiloghid ervan heeft ook te maken met imunsysteem, antigenen anti lichamen en nog tig andere zaken. alles staat in een ijf met mekaar in verband....

uiteraard is het dan ook logisch dat er op een vacci met levende organismen, dat dus veel sterker is dan een vaccin met afgezwakte virusssen, de entreactie veel groter kan zijn!...........

dus kort gezegd tklopt wat martine zei!! hahahab sorry!!

moeilijk he!! kan daar dus echt over zitten dubben... hebben jullie dat ook... over wat moet ik nou? als je alles eens wist van te voren.... moeilijk moeilijk moeilijk!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

als je konijntjes vroeger geent zijn geweest met dervaximyxo waarom ben je dan bang

als die de eerste keer geen entreactie hadden ,dan zou je daar nu toch ook geen schrik van moeten hebben

van je konijntje met de zere poot oke ,ik zou ook wachten ,maar de gezonde zou ik toch echt rap enten hoor

als ge het krijgt ,en het zit overal nu

dan zal je zeggen van verdomme had ik maar ,geloof me maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel mijn dierenarts zegt net getzelfde. Ik wilde ook inenten tegen myx maar er is geen voorraad meer.. En ja ik woon dus ook in België. Ik ent mijn konijnen ook niet zolang de ziekte niet in de buurt is. Het is ook zo dat je toch zeker vier keer per jaar moet enten als je echt 100% veilige konijnen wil. En dan nog.. Mijn konijn heeft cronische snot, dat maakt de risico's op ziek worden door het vaccin allemaal maar groter. En ik zou het maar erg vinden dat mijn nijnen ziek worden door een vaccin dat misschien overbodig is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nu de volledig uitleg over Dervaximyxo : het is tijdelijk onbeschikbaar, nieuwe voorrraad komt er vanaf begin oktober MAAR het zullen ampullen zijn voor 40 konijnen.

Allé we gaan nog stevig mogen kweken als we daarmee willen inenten.

dat betekent dus dat het enten nog duurder zal gaan worden voor jullie in belgie... als ze nu al een ampul moeten aanbreken die voor 40 nijnen inhoud bevat om te enten.... die vloeistof is na openen maar een halfuur houdbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een uurtje.....maar voor mij geeft het niet ik laat met Lyomyxovac enten. Ze doen dat omdat ze er achter zijn dat de meeste dierenartsen verkeerd enten....dus onveilig. Als je goed wil enten moet je dat doen met een drukspuit en deze moet in de aanzet van de oren gebeuren. Deze ampullen worden dus op zo een toestelletje gezet en dan goed het nooit fout. Goed voor " industriefokkers" maar welke gewone dierenarts gaat dit op die manier doen ? Dat is dus de enige reden waarom ze meestal onveilig enten. Je mag dat niet met een gewoon spuitje in het vlees doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .